Zakupy w sieci na topie

Brak kolejek, większy wybór produktów, atrakcyjne ceny – to tylko kilka powodów, dla których coraz częściej korzystamy z zakupów online. Okazuje się, że spośród krajów Europy Środkowej to właśnie w Polsce jest najwięcej e-klientów. Jednak, jak podają eksperci – prawdziwy boom na e-commerce jest jeszcze przed nami.

W sierpniu 2013 ponad 80 proc. polskich internautów odwiedziło strony związane z elektronicznym handlem, aukcjami internetowymi, porównywarkami cen i zakupami grupowymi. Dla porównania, w Czechach takich użytkowników było 54 proc., na Słowacji – 51 proc., a na Węgrzech jedynie 44 proc.[1]

Polacy pokochali e-zakupy

Prawie wszystkie największe marki sklepów oferują możliwość zakupów przez internet. Jednak rynek e-commerce nie jest wyłącznie domeną sprzedażowych gigantów. Moda na e-zakupy trwa, dlatego coraz więcej drobnych przedsiębiorców próbuje swoich sił w sieci. Aby ułatwić im założenie internetowego sklepu powstał serwis – Wirtualne-Sklepy.pl. – Proces tworzenia e-sklepów składa się z kilku etapów. Zaczynamy od wyboru interesującego nas szablonu, a następnie modułów, które można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Innowacyjny interfejs sprawia, że możemy poczuć się, jak w tradycyjnym sklepie – wyjaśnia Mariusz Skiba, Prezes Zarządu Net Ventures Sp. z o.o. Podobną drogę przebył najpopularniejszy serwis zakupowy w Polsce – Allegro. W 1999 roku, kiedy założono portal, było tam zaledwie kilka aukcji, dziś jest ich miliony.

 

Potencjał tkwi w mobile

Według Dziennika Gazety Prawnej e-sklepy przyciągają potencjalnych klientów liczbą oferowanych towarów, większymi promocjami i bardziej atrakcyjnymi cenami, których próżno szukać w tradycyjnych sklepach. To jednak nie wszystko, znaczącą rolę odgrywa tu także nasza wygoda. Zamiast tracić czas w centrum handlowym, możemy wszystkie zakupy załatwić za pomocą kilku kliknięć myszką. Jednak według Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, prawdziwy rozwój e-commerce jest jeszcze przed nami, ponieważ niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne. Wprowadzenie takiego rozwiązania ułatwi posiadaczom tabletów i smartfonów dokonanie zapłaty za zakupy. Tego samego zdania jest Mariusz Skiba – W tym tkwi wielki potencjał. Internetowi handlowcy już w początkowym etapie tworzenia wirtualnego sklepu powinni pomyśleć o jego wersji mobilnej.

Brak kolejek, wygoda, promocje – za to pokochaliśmy internetowe zakupy. Czy stanowią one zagrożenie dla tych tradycyjnych? O przyszłości nie ma, co przesądzać. Pewne jest to, że e-sklepy podbijają nasz rynek, a polski sektor e-commerce należy do jednego z najszybciej rozwijających się w całej Unii Europejskiej.



[1] Dane pochodzą z międzynarodowego badania – Gemius Audience, realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu