„Weź i poczytaj“ czyli jak zarazić się czytaniem

Czytanie znów jest modne. Z początkiem grudnia do lektury zachęca Goethe-Institut, proponując wybór współczesnej prozy niemieckojęzycznej w polskim tłumaczeniu.

W warszawskich i krakowskich kawiarniach, a także w wybranych pociągach PKP Intercity na wszystkich lubiących dobrą literaturę czeka 9000 egzemplarzy bezpłatnego kieszonkowego wydawnictwa, zatytułowanego „Weź i poczytaj“. Publikacja zawiera fragmenty książek niemieckich autorów, które ukazały się w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat. Są tu m.in. „Wściekłe owce“ Katji Lange-Müller, „Corpus delicti“ Juli Zeh czy „Letnie kłamstwa“ Bernharda Schlinka, autora słynnego „Lektora“. W sumie wybrano urywki z dwunastu książek, które ilustrują różnorodność niemieckojęzycznej literatury XXI wieku.

W antologii znajduje się też mały upominek – zamieszczono w niej kupon, upoważniający pierwszych czytelników, którzy zgłoszą się w Goethe-Institut w Warszawie lub Krakowie, do odbioru gratisowego egzemplarza jednego z prezentowanych tytułów.

Goethe-Institut:

  • www.goethe.de/warszawa
  • www.goethe.de/krakow

Oficjalnym Partnerem akcji jest PKP Intercity.

Wsparcie reklamowe zapewnił partner – Metromedia.

Za skład antologii oraz realizację kampanii odpowiada agencja Leniva Studio.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu