Magia świąt – case study świątecznej kampanii MOSSO

1 Adbirds, MOSSO, Piotr Ciupiński, QuoteMe

mossoMikołaje, choinki i renifery, mega-promocje i zniżki cenowe – co roku już dwa miesiące wcześniej konsumenci są bombardowani przez branżę tymi samymi od lat symbolami nadchodzących Świąt. Wszystkie formaty reklamowe wykorzystują po brzegi daną im przestrzeń. Kreacje tego niezwykłego czasu rzadziej nawiązują do rodzinnej kolacji przy kominku, a częściej kuszą do szerokiego otwarcia portfela, bo przecież „okazja”. A gdyby święta były wypełnione magią?

W grudniowej kampanii polski producent wyrobów spożywczych MOSSO, postanowił zaoszczędzić konsumentowi świątecznego zgiełku komunikacyjnego. Razem z agencją Adbirds oraz agencją QuoteMe stanął przed wyzwaniem wykorzystania czystości formy, a zamiast nachalnie krzyczeć – postanowił szeptać.

Klient

MOSSO to jeden ze znaczących, polskich producentów wyrobów spożywczych na rodzimym rynku. Firma niezmiennie od 25 lat dostarcza produkty swoim wiernym konsumentom. Oferta obejmuje obecnie 69 różnych produktów, w tym tak znanych i cenionych jak „Majonez Napoleoński”.

Wyzwanie

Podkreślenie i wzmocnienie świadomości wartości marki – jej kilkudzisięcioletniej tradycji i głębokiego szacunku dla konsumentów. Dostosowanie się do tej sytuacji wymagało odszukania prostej i eleganckiej formy komunikatu, który podkreśli naturalną więź pomiędzy marką MOSSO i jej klientami oraz magicznego okresu przedświątecznego.

Rozwiązanie

W świątecznej strategii dla kampanii marki MOSSO kluczowa stała się prostota symboli i spójność komunikatu. Założeniem było odwołanie się do tradycyjnych wartości, jakie niesie ze sobą nastrój świąt – jest to bowiem czas ciszy i magicznego, symbolicznego dzielenia się.

– Postawiliśmy na zbudowanie prawdziwego, świątecznego nastroju skupienia i oczekiwania. Burgundowe, rozmyte tło wprowadza nas w ciepłą atmosferę. Spokój świetnie podkreśla packshot majonezu Mosso, który dla konsumentów jest nieodzownym i sprawdzonym składnikiem świątecznych potraw – mówi Piotr Ciupiński, Dyrektor Kreatywny agencji Adbirds. – Czerwona szarfa na słoiku to jedyny wyraźny, świąteczny akcent. Produkt przedstawia się odbiorcy jako prezent, którym można podarować bliskim w dobrej wierze, od serca – dodaje.

Hasło “Zaczaruj święta smakiem” ma dodatkowo podkreślać eteryczny, magiczny wymiar świąt Bożego Narodzenia. Agencja QuoteMe na potrzeby kampanii przygotowała ponadto raport o kulinarnych zwyczajach Polaków na Święta. Tym samym marka MOSSO zaprasza do wspólnego przeżywania magii spotkania przy stole, tradycyjnie zastawionym starannie przygotowanymi potrawami.

Kampania prowadzona jest w Internecie, prasie i na nośnikach outdoorowych przez cały grudzień 2013 roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu