NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy, wkracza na nowe segmenty rynku e-commerce

NEO24.PL po raz kolejny wyprzedza rynek i po zakończonym sukcesem pilotażu, wdraża nowy model biznesowy. Sklep, który od lat jest numerem 1 w sprzedaży sprzętu RTV AGD, stawia na ekspansję w nowych obszarach rynku e-commerce – oferuje Klientom jeszcze szerszy wybór IT i zabawek oraz nowe kategorie: produkty dla zwierząt, „dom i ogród”, opony oraz perfumy.

Platforma NEO24.PL staje się pierwszym w Polsce koszykiem dla kilku domen, to model sprawdzony przez liderów. Rozszerzenie profilu działalności to kolejny krok w ramach realizacji ambitnej strategii rozwoju – w 2012 roku sklep przekroczył spektakularną liczbę 300 milionów obrotu, a w 2013 r. utrzymał dynamiczne tempo wzrostu – ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30%, a wprowadzenie nowych gałęzi znacznie wzmocni ten trend. Cel: „stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV“ – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL.

Nowa strategia: stać się wygodnym centrum zakupowym

„Przekroczenie progu 300 milionów obrotu było wynikiem historycznym nie tylko dla naszego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce, sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. To oznacza, że działamy bardzo efektywnie – potrafimy wciąż rosnąć i poszerzać skalę biznesu, zachowując jednocześnie najwyższą jakość obsługi. Naturalnym ruchem w tej sytuacji było pójście o krok dalej i sięgnięcie po kolejne segmenty rynku. W 2012 roku z dużym sukcesem wdrożyliśmy pilotażowo 2 nowe branże: zabawki oraz rozbudowaną ofertę opon. Zainteresowanie Klientów przeszło nasze oczekiwania – odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 50-100% z miesiąca na miesiąc” – mówi Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL – „Dziś jesteśmy już gotowi na zaoferowanie pełnej rozszerzonej gamy produktowej – zdecydowaliśmy się głównie na kategorie bliskie dotychczasowej specjalizacji, a więc zakupom sprzętów i produktów do gospodarstwa domowego. Nasz cel: stać się wygodnym centrum zakupowym i osiągnąć w każdej z wybranych branż kompetencje tak silne jak dotąd w AGD RTV” – dodaje.

NEO24.pl – jeden koszyk dla wielu domen

W nowym formacie witryny, www.neo24.pl staje się pierwszym w Polsce sklepem, który oferuje jeden koszyk dla kilku domen. Oprócz RTV/ AGD/ IT w portfolio sklepu znajdują się: zabawki, perfumy, opony, produkty z segmentu „dom i ogród“ (narzędzia, sprzęty ogrodowe) oraz „zoo“ (karmy i akcesoria dla zwierząt). Dlaczego formuła koszyka i osobnych domen jest optymalna? Ponieważ różne kategorie produktów – tak jak w zwykłym centrum handlowym, gdzie potrzebne są osobne sklepy – rządzą się innymi regułami wyboru i ekspozycji. Na www.neo24.pl każda z kategorii ma inną specyfikę prezentowania produktów, a także inne wymiary filtrów – dla przykładu: zabawki możemy dobierać pod kątem wieku czy płci, a opony dobieramy pod konkretny model samochodu.

„Łączymy wygodę zakupu (większe zakupy w jednym miejscu) ze zwiększoną użytecznością witryn, co pokrywa się z trenadami w światowym e-commerce. Wprowadziliśmy już nowe kategorie, a teraz będziemy je uzupełniać o kolejne marki. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku w Polsce i zagranicą konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów. Z punktu widzenia konsumenta najważniejsze korzyści to: komplementarność zakupów (np. szukając prezentów, można wybrać spośród drobnego AGD, zabawek, akcesoriów dla psów i kotów, kosmetyków etc.), a także wygoda: zakupy w 5 domenach sklep spakuje w jeden „koszyk” i nada jedną, tanią przesyłką” – mówi Tomasz Kabarowski.

NEO24.PL przygotowuje się na Święta

W okresie świątecznym, jak co roku najbardziej intensywnym biznesowo dla branży e-commerce, NEO24.PL przewiduje rekordowe wyniki sprzedaży – w niektórych kategoriach, jak np. prezentowe przeboje z segmentu elektroniki i IT (tablety, konsole, smartfony), grudniowe wzrosty sięgną nawet 500%. „Ogromnym zainteresowaniem będą się też cieszyć zabawki – to doskonały przykład kategorii, na której dobrze widać przewagę zakupów internetowych nad poszukiwaniem prezentu w centrach handlowych. Jak co roku, na listy wymarzonych przez dzieci pozycji trafi około 20 top pozycji – określone zestawy klocków czy modele lalek, na które czekać będą maluchy w całym kraju. W dużej części tradycyjnych sklepów ich zapas błyskawicznie się wyczerpie, a na jego uzupełnienie trzeba będzie czekać, sprawdzać w innych lokalizacjach etc. W NEO24.PL ten problem nie istnieje – towar jest dostępny w centralnym magazynie i trafia do kupującego od razu, prosto stamtąd, można go znaleźć i kupić bez wychodzenia z domu” – komentuje Tomasz Kabarowski.

Ważnym czynnikiem sukcesu będzie na pewno poważny rozwój segmentu IT w ofercie NEO24.PL, jaki dokonał się w 2012 roku – sklep prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w rynku sprzedaży komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów. Na liście zakupowych hitów przed Świętami znajdą się też na pewno konsole i gry.

Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych w NEO24.PL na prezenty, tradycyjnie należeć będą także: małe AGD (maszynki do golenia, depilatory, prostownice, suszarki, wypiekacze do chleba, gofrownice etc.), ale również: telewizory i zestawy kina domowego, które rokrocznie przed Bożym Narodzeniem odnotowują ogromne wzrosty sprzedaży. „Szacujemy, że co trzeci telewizor sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w NEO24.PL“– dodaje Tomasz Kabarowski, Wiceprezes Zarządu NEO24.PL

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu