Czas na fotoedukację. Rozpoczyna się druga edycja programu Akcja (foto)edukacja

1 Akcja (foto)edukacja, Magdalena Michalska-Szmidt, Nikon, Szerokikadr.pl

nikonWystartowała druga edycja programu edukacji fotograficznej „Akcja (foto)edukacja”, którego celem jest poszerzanie wiedzy i umiejętności fotograficznych wśród młodzieży ponadgimnazjalnej z całej Polski. Projekt prowadzony przez Nikon Polska to lekcje z podstaw fotografii oraz konkurs, w którym uczniowie co miesiąc będą mogli wygrać aparaty fotograficzne, a szkoły inspirujące wykłady z profesjonalnym fotografem. Aktywni przez cały rok młodzi twórcy powalczą o stypendium naukowe w wysokości 10 000 PLN, natomiast szkoły o wyposażenie pracowni.

Formuła programu „Akcja (foto)edukacja” opiera się na comiesięcznych modułach e-learningowych, dostępnych na stronie www.szerokikadr.pl, zawierających wiele praktycznych porad dotyczących technik wykonywania różnych typów zdjęć. Jak portretować ludzi, efektowna fotografia ruchu, fotografowanie nocą – to tylko kilka z tematów lekcji poruszonych w pierwszej edycji akcji. Firma Nikon opracowała specjalne materiały dydaktyczne, obejmujące przykładowe zdjęcia, grafiki, filmy oraz słowniczek najważniejszych pojęć, które pomogą w lepszym zrozumieniu poruszanych zagadnień. Szereg dodatkowych artykułów z portalu www.szerokikadr.pl pomogą uczniom zainteresowanym danym tematem w poszerzaniu wiedzy.

Każda lekcja kończy się specjalnie dopasowanym do omawianej teorii zadaniem domowym. Najciekawsze rozwiązania zadań mogą brać udział w towarzyszącym akcji konkursie. Co miesiąc w kategorii indywidualnej autor najlepszego zadania domowego może zdobyć aparat fotograficzny, zaś szkoła, która prześle najlepszy pakiet zdjęć może wygrać warsztaty fotograficzne.

W pierwszej edycji programu udział wzięli uczniowie z 52 szkół artystycznych i przysłano prawie 15000 zdjęć. W tym roku w konkursie mogą wziąć udział wszystkie szkoły ponadgimnazjalne, prowadzące klasy, zajęcia lub koła fotograficzne.

„Program „Akcja (foto)edukacja” przygotowaliśmy z myślą o młodzieży szkolnej. Chcemy inspirować i edukować młodych ludzi w zakresie fotografii. Pierwsza edycja okazała się być wielkim sukcesem, w projekt zaangażowali się uczniowie i nauczyciele, którzy wykorzystując materiały zamieszczane na platformie skutecznie zachęcali swoich uczniów do rozwijania ich twórczych zainteresowań. Jesteśmy przekonani, że udostępnione bezpłatnie w ramach akcji materiały edukacyjne oraz instruktażowe dla nauczycieli, pomagają w przekazywaniu wiedzy oraz stają się impulsem do kreatywnego spędzania wolnego czasu. A druga edycja będzie jeszcze ciekawsza” – mówi Magdalena Michalska–Szmidt, Marketing Manager Nikon Polska.

Program trwa cały rok szkolny, startuje 7 października 2013 roku i kończy się wraz z rokiem szkolnym 27 czerwca 2014 roku przyznaniem głównej nagrody dla najlepszej szkoły oraz dla najzdolniejszego młodego fotografa.

W pierwszej edycji projektu w kategorii grupowej zwyciężyli uczniowie z liceum plastycznego im. Artura Grottgera w Supraślu, którzy aż trzykrotnie najlepiej zrealizowali zadania miesięczne. Ostro rywalizowały szkoły w Opolu i Kole, jednak to właśnie młodzież z Supraśla wykazała się największą wrażliwością artystyczną i idealną realizacją zadań. Zwyciężczynią pierwszej edycji w kategorii indywidualnej została Justyna Chrobot z Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego w Opolu, która wygrała stypendium naukowe w wysokości 10 000 PLN oraz profesjonalny sprzęt marki Nikon.

Materiały edukacyjne w ramach projektu udostępniane są bezpłatnie na portalu edukacyjnym www.szerokikadr.pl w zakładce “Akcja (foto)edukacja”. Tam także znaleźć można regulamin konkursu oraz galerię zdjęć pierwszej edycji Akcji.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu