Franczyza szansą dla małych przedsiębiorstw

1 Andrzej Lorek, Feel the chill, Mateusz Stachowiak, yogurt bar

feel the chillDla wielu firm gastronomicznych franchising to kluczowy obszar rozwoju. Potencjał tego modelu wykorzystuje Feel the chill, sieć samoobsługowych yogurt barów. W tym miesiącu pod jej szyldem powstaną kolejne dwa lokale.

Już 25 października Feel the chill otworzy kolejne punkty – własny w Poznań City Center i franczyzowy w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni. Firma zakłada, że kolejne yogurt bary marki będą otwierane w większości w oparciu o ten ostatni model. Dla spółki jest to obecnie priorytetowy obszar działalności biznesowej.

– Przez blisko trzy lata na terenie całego kraju otworzyliśmy 11 lokali własnych, 2 franczyzowe i 6 jednostek mobilnych. Firma rozwija się bardzo dynamicznie, ale branża gastronomiczna wymaga ogromnego zaangażowania i opieki nad każdym z punktów – mówi Mateusz Stachowiak, prezes Feel the chill. – Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać własną wiedzę i doświadczenie partnerom biznesowym, dzięki czemu firma będzie mogła rozwijać się zapewniając klientom wysoką jakość naszych usług – dodaje.

Zdaniem Andrzeja Lorka, specjalisty ds. franchisingu, franczyza jest korzystna dla obu stron. Franczyzobiorca zmniejsza ryzyko inwestycyjne, a firma macierzysta może rozwinąć swoje portfolio. Często franczyzodawca niesłusznie postrzegany jest jako duży gracz rynkowy. Tymczasem małe przedsiębiorstwa również z powodzeniem funkcjonują w oparciu o ten model, dzięki czemu zmniejszają koszty własne i docierają do większego grona odbiorców usług. Jest to szczególnie widoczne w gastronomii. Restauratorzy – franczyzodawcy, przy szybkim rozwoju sieci punktów własnych, napotykają na problem związany z centralnym zarządzaniem placówkami. Kłopotem staje się głównie odległość między lokalami. Wówczas sprzedaż licencji franczyzowych dla franczyzobiorców jest najlepszym rozwiązaniem. Franczyzobiorca z powodzeniem korzysta przy tym z renomy i przywiązania klienta do danej marki zmniejszając ryzyko płynące z prowadzenia własnej działalności gospodarczej – zauważa Andrzej Lorek.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu