Maciej Kutak od października br. obejmuje stanowisko Vice President, Replise. Będzie odpowiedzialny za P&L Businessu w regionie Emerging Markets.
Kutak będzie zajmował się działalnością Replise w całym regionie Emerging Markets ze szczególnym uwzględnieniem regionów CEE i CIS w pierwszym etapie ekspansji, w tym realizacją założonych celów biznesowych i rozwojem firmy.
Dzięki działaniom Replise Poland, nastąpił znaczący wzrost świadomości potencjalnych klientów z zakresu możliwości i korzyści płynących z analizy User Generated Content, czyli treści publikowanych przez użytkowników w Internecie. Replise zrealizowało już kilkadziesiąt projektów badawczych, z czego 50% międzynarodowych. Od lutego br. wykonało projekty badawcze dla regionalnych central koncernów i największych agencji sieciowych w Polsce w 20 krajach: Arabii Saudyjskiej, Australii, Brazylii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Niemczech, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji, USA, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech. Działania, związane z realizacją zamówień międzynarodowych, wpłynęły na decyzję dotyczącą ekspansji firmy na region CEE i CIS. W pierwszej kolejności planowane jest otwarcie biur regionalnych w Rosji, na Ukrainie, w krajach nadbałtyckich, a także w Czechach, Słowacji i Rumunii. Replise planuje ponadto ekspansję na rynki azjatyckie, ze szczególnym uwzględnieniem Chin, w których firma do tej pory zrealizowała już jeden projekt badawczy.
Założyciele firmy planują globalny rozwój narzędzia. Od stycznia 2014 roku za pomocą interface Replise będzie można uzyskać dostęp do danych nie tylko z Polski, Węgier i Niemiec. Globalizacja zasięgu rozpocznie się od rozbudowania systemu o dane z krajów anglojęzycznych, a także większości państw zachodniej Europy. Planowane jest systematyczne dodawanie kolejnych wersji językowych. Replise działa na 45 rynkach i realizuje badania we współpracy z regionalnymi partnerami, którzy odpowiadają za dostarczanie danych z mediów społecznościowych zarówno z lokalnych aktywności użytkowników globalnych serwisów jak i specyficznych źródeł lokalnych.
Dzięki intensywnemu rozwojowi firmy mogliśmy podjąć decyzję o awansie Macieja. Zdecydowały o tym efekty jego działań w Polsce i dążenie do ekspansji firmy na nowe rynki. Efektywność jego działań w regionie Europy Centralnej i Rosji utwierdziła nas w przekonaniu, że wybór Macieja na stanowisko Vice President, Emerging Markets, to dobra decyzja. – wyjaśnia Gergo Vari, CEO Replise.
W lutym 2013 roku Maciej Kutak, będący jednym z najbardziej doświadczonych managerów branży mediowej, wprowadził Replise Poland na polski rynek. W pierwszym etapie jego zadaniem było osadzenie biznesu na rynku polskim i ugruntowanie pozycji jako rzetelnego i wiarygodnego partnera w badaniach User Generated Content. Jednocześnie pracując w Warszawie, koordynował działania związane z międzynarodowym rozwojem firmy. Wcześniej jako wiceprezes odpowiadał za restrukturyzację spółki Presspublica, pełnił również funkcję wiceprezesa w Viacom International Media Networks oraz członka zarządu w Bauer Media Poland.
Replise jest liderem Social Intelligence w Polsce. Firma specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach badawczych oraz dostarczaniu raportów, bazujących na treściach generowanych w mediach społecznościowych. Replise oferuje pogłębione analizy treści publikowanych w Internecie, przedstawiających insighty konsumenckie i profile użytkowników. System dostarcza informacji na temat wizerunku marek i produktów.