Agencja LIVE producentem edycji specjalnej VERVA Street Racing i Top Gear Live

1 Agencja LIVE, James May, Jeremy Clarckson, Maciej Brzozowski, Richard Hammond, Top Gear Live, VERVA Street Racing

agencja liveAgencja LIVE, główny producent wydarzenia, po prawie roku zakończyła z sukcesem pracę nad czwartą, specjalną edycją VERVA Street Racing. Na Stadionie Narodowym w Warszawie stawiło się aż 58 tys. widzów, co było frekwencyjnym rekordem w historii brytyjskiego show Top Gear Live, finałowej części imprezy.

VERVA Street Racing od 2010 roku, czyli swojego debiutu, jest jedną z najbardziej spektakularnych imprez motoryzacyjnych w tej części Europy. Każdego roku program wydarzenia obfitował w coraz to nowsze atrakcje i coraz większe międzynarodowe gwiazdy. W 2013 roku formuła wyścigów ulicznych zamieniła się w spektakl na arenie stadionowej z okazji udziału trójki prezenterów motoryzacyjnych znanych na całym świecie, czyli Jeremy’ego Clarcksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya z programu Top Gear.

Polsko-brytyjskie przedsięwzięcie było misterną i czasochłonną pracą nad zestawieniem dwóch potężnych marek w jeden event. Agencja LIVE razem ze swoim angielskim odpowiednikiem wypracowali platformę komunikacji tak, by utrzymać autonomiczność marek należących do PKN ORLEN, sponsora głównego wydarzenia, oraz BBC Worldwide, właściciela formatu Top Gear Live. Duet VERVA Street Racing i Top Gear Live wspólnie zaprezentowały najwyższej klasy imprezę motoryzacyjną, wypełniając trybuny największego polskiego obiektu sportowego do ostatniego krzesełka.

Prace nad projektem rozpoczęły się praktycznie po zakończeniu ubiegłorocznej edycji. Najbardziej intensywnych było ostatnie 6 miesięcy, w trakcie których klarowała się koncepcja imprezy, zaplanowana została strategia komunikacji oraz skonstruowano program wydarzenia. Wiele czasu zajęła także modyfikacja formuły VERVA Street Racing z wyścigu ulicznego na imprezę stadionową. Zespół produkcyjny, w ostatniej realizacyjnej fazie projektu, spędził na Stadionie Narodowym aż 9 dni montażowych. W tym czasie obiekt zamienił się w motoryzacyjne miasteczko, w którym pracowało ok. 1600 osób. 30 koordynatorów Agencji LIVE, przy współpracy 25 osób z zespołu projektowego Stadionu Narodowego, zarządzali pracą 43 firm, które brały udział w produkcji imprezy. Na teren obiektu wjechało 43 ciężarówek sprzętu, a samochodów i motocykli ekspozycyjnych była rekordowa liczba 300 egzemplarzy.

To była jedna z bardziej skomplikowanych na poziomie merytorycznym produkcji, jakie do tej pory przyszło nam realizować. Tym bardziej satysfakcjonujący jest wynik, który osiągnęliśmy – komplet widzów na największym obiekcie w Polsce, zadowolenie klienta i uznanie ze strony brytyjskich partnerów, którzy jeszcze nigdy nie mieli do czynienia z tak gigantyczną imprezą – mówi Maciej Brzozowski, dyrektor imprezy, Agencja LIVE.

Produkcyjnym wyzwaniem było dostosowanie obiektu do realizacji imprezy motoryzacyjnej, pierwszej tego typu na Stadionie Narodowym. Zespół ekspertów ze strony Agencji LIVE i operatora stadionu wykonał wiele analiz i projektów przyłączy prądowych, zabezpieczenia i obciążenia płyty, podwieszeń konstrukcji i innych z zakresu inżynierii budowlanej, aby wydarzenie odbyło się z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Agencja LIVE, jako główny producent wydarzenia, zaplanowała i nadzorowała budowę infrastruktury toru na płycie Stadionu, aranżację promenady zewnętrznej w parku maszyn z dynamiczną strefą akcji Monster Energy Zone, przygotowała scenariusz wydarzenia w porozumieniu z klientem i angielskim partnerem, pozyskała partnerów i wystawców oraz odpowiadała za pobyt zagranicznych gości w Polsce. Do zadań LIVE należało także kompleksowe prowadzenie komunikacji PR i promocji marketingowej wydarzenia, współpraca z dystrybutorem biletów oraz realizacja telewizyjna.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu