Sieć reklamy internetowej IDMnet wprowadza do swojej oferty nowy na polskim rynku produkt – system AdTime. Nowoczesne narzędzie służy do monitorowania skuteczności emisji kampanii reklamowych, co umożliwia ich optymalizację i większą efektywność docierania z komunikatem reklamowym do internautów.
System AdTime to oprogramowanie, które funkcjonuje na bazie zaawansowanych skryptów śledzących, dodawanych do kreacji reklamowej. Skrypty umożliwiają precyzyjne określenie, czy dana reklama pojawia się w zasięgu okna przeglądarki użytkownika i ile czasu jest dla niego realnie widoczna. Pomiary te z kolei pozwalają na eliminację mało widocznych lokalizacji reklam i nieskutecznych pod tym względem witryn internetowych. Dzięki tym właściwościom system AdTime zdecydowanie podnosi efektywność kampanii reklamowej i pozwala na optymalny dobór lokalizacji o najdłuższym czasie ekspozycji, co skutkuje znacznym wydłużeniem średniego czasu kontaktu unikalnego użytkownika z daną reklamą. Oprogramowanie pomaga także w wykrywaniu błędnych kodów emisyjnych. Narzędzie zostało opracowane przez Instytut Badań Pollster, specjalizujący się w badaniach internetowych.
– W środowisku znane jest powiedzenie, że połowa budżetów na marketing jest marnowana – mówi Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster – dzięki systemowi AdTime możemy powiedzieć, co dokładnie powoduje tę stratę, czyli które wyświetlenia i na których stronach obniżają jakość kampanii. Zbadaliśmy, że wyeliminowanie zaledwie kilku najmniej efektywnych lokalizacji reklam może poprawić skuteczność wyświetlania całej kampanii nawet o 20%.
System AdTime będzie oferowany jako standardowa usługa w prowadzonych przez IDMnet kampaniach zasięgowych i pakietowych. Oprogramowanie współpracuje z każdym systemem adserwerowym oraz ze wszystkimi przeglądarkami internetowymi. Wykrywa wyświetlenia zarówno na klasycznym sprzęcie komputerowym, jak i na urządzeniach mobilnych (systemy Android oraz iOS).
– Rynek stawia przed nami nowe wyzwania dotyczące efektywności działań reklamowych w Internecie – mówi Michał Szynal, dyrektor Działu Agencyjnego IDMnet – a zaawansowane technologie, takie jak AdTime, pozwalają im sprostać. Ta usługa na pewno podniesie jakość realizowanych przez IDMnet kampanii reklamowych, pozwoli nam także premiować wydawców, generujących największą widzialność reklam i zapewniających najdłuższy czas kontaktu z nimi.