GTF rozwija sieć placówek i zakres działalności

1 Górnośląskie Towarzystwo Finansowe, GTF, Paweł Kosmala

GTFGórnośląskie Towarzystwo Finansowe, jeden z wiodących operatorów bankowych, który w roku bieżącym obchodzi swoje dziesięciolecie, dynamicznie się rozwija. Podmiot, zrzeszający obecnie ponad 1800 punktów sprzedaży w całej Polsce, planuje dalszą rozbudowę bazy współpracujących z nimi agencji oraz rozwój placówek franczyzowych. Spółka zamierza także wprowadzić do oferty kolejne produkty, w tym kredyty hipoteczne i poprawić efektywność swoich agentów.

Istniejące na rynku od 2003 roku Górnośląskie Towarzystwo Finansowe jest jednym z największych w Polsce organizatorem i koordynatorem sieci lokalnych, niezależnych biur pośrednictwa kredytowego. Obecnie podmiot ma podpisane umowy o współpracy z ponad 1200 agentami (1810 punktów sprzedaży) na terenie całego kraju, oferującymi produkty finansowe dla klientów indywidualnych oraz firm takich banków, jak: Meritum Bank, Alior Bank, Bank BPH, Vanquis Bank, FM Bank czy Getin Bank (poprzez Powszechny Dom Kredytowy Aureus). GTF zapewnia kooperującym z nią agencjom odpowiedni know-how w postaci doradztwa i opieki ze strony merytorycznych doradców, udział w szkoleniach z produktów finansowych oraz technik sprzedaży czy prowadzone w szerokim zakresie działania w zakresie promocji i sprzedaży. Agenci otrzymują również dostęp do autorskiej, multibankowej aplikacji internetowej PLANETA, służącej do obsługi wniosków on-line w procesach kredytowych.

Miesięcznie liczba generowanych wniosków kredytowych przez biura współpracujące z GFT waha się od 35 do 40 tysięcy sztuk. W zeszłym roku liczba wszystkich wniosków przesłanych do banków za pośrednictwem GTF wyniosła prawie 450 tysięcy. Zarząd spółki liczy na utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu liczby wniosków kredytowych.

„Coraz więcej osób decyduje się na bezpieczną pożyczkę z banku, tym bardziej, iż na skutek obniżonych stóp procentowych, nastąpiło złagodzenie polityki kredytowej. W zeszłym roku sprzedaż wartości kredytów gotówkowych netto w GTF wyniosła blisko 200 milionów złotych. Jesteśmy przekonani, że rezultat osiągnięty na koniec tego roku będzie wyższy od zeszłorocznego – przekonuje Paweł Kosmala, Prezes Zarządu GTF Sp. z o.o.

Spółka planuje kolejne inwestycje. GTF pracuje nad dalszym rozwojem placówek franczyzowych. Obecnie działa już kilka placówek, a w trakcie przygotowania są kolejne dwie. Przyjęta strategia biznesowa zakłada także budowę zewnętrznej struktury sprzedażowej w obszarach wiejskich.

„Cały czas poszukujemy nowych źródeł przychodów, wychodzimy naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konkretnych grup konsumentów. Polska wieś dynamicznie się rozwija. Coraz więcej rolników oraz mieszkańców obszarów wiejskich stara się o kredyt na rozwój działalności gospodarczej lub remont domu. Większość z nich mieszka jednak w dużej odległości od banków i innych instytucji finansowych. Dzięki rozwiązaniom, które planujemy wdrożyć, mieszkańcy wsi będą mogli bez konieczności podróżowania uzyskać pożyczkę lub kredyt, wybierając najkorzystniejszą spośród dostępnych w naszej ofercie” – dodaje Paweł Kosmala.

W najbliższym czasie zostaną wprowadzone kolejne produkty przeznaczone dla firm i osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Pojawią się sprzedawcy mobilni, którzy przyjadą w konkretne miejsce w celu finalizacji umowy kredytowej. W ofercie pojawią się również kredyty hipoteczne, nie prędzej jednak niż w IV kwartale tego roku. Aktualnie trwają prace nad rozbudową oferty o pierwszy produkt pozabankowy – pożyczkę oferowaną przez firmę Optima S.A. Jest on w fazie implementacji do aplikacji internetowej.

Jeden z elementów nowej strategii zakłada również poprawę efektywności pracy współpracujących z GTF agencji. Pod koniec sierpnia zostanie uruchomiony specjalny, lojalnościowy program punktowy Prospero. Daje on możliwość wypracowania agencjom oraz pracownikom nagród o dużej wartości, proporcjonalnie do wartości zaakceptowanych wniosków. Program będzie dodatkową funkcjonalnością systemu Planeta 3.0. Spółka szacuje, że 90-proc. agencji i ich pracowników powinno przystąpić do programu w ciągu 3 miesięcy, z czego aż 70-proc. już w pierwszym miesiącu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu