Designed by Open’er Festival

przez | 15/07/2013

heinekenOpen’er Festival 2013 za nami, a tegoroczna edycja bez wątpienia na długo zapadnie w pamięci uczestników. Wszystko za sprawą sponsora – marki Heineken – która zaprosiła polskich projektantów do współtworzenia nowej przestrzeni designu na festiwalu. W specjalnie zaprojektowanym Heineken Design Pavilionie zaprezentowali się zarówno uznani polscy projektanci, jak i wschodzące gwiazdy polskiego designu. Open’er stał się także areną finału konkursu Open Design Explorations, gdzie wyłoniono wyróżniających się projektantów, mających zaprojektować lounge bar Heinekena.

6. lipca br. zakończyła się kolejna edycja Open’er Festival, najważniejszego wydarzenia kulturalnego w Polsce. Najważniejszego nie tylko za sprawą solidnej dawki światowej muzyki, ale i szeregu aktywności skupionych wokół designu. Po raz pierwszy na terenie festiwalu powstał Heineken Design Pavilion – specjalna przestrzeń zaprojektowana przez ambasadora designu marki Heineken w Polsce – Tomka Rygalika. W Pavilionie odbywały się spotkania oraz warsztaty prowadzone przez znanych polskich projektantów, m.in. Oskara Ziętę, Agatę Nowotny czy Macieja Siudę.

Każdego dnia na terenie Pavilionu odbywała się także seria spotkań z cyklu Pecha Kucha. To pierwsza tego typu impreza na tak wielką skalę, podczas której młodzi designerzy z całej Polski mieli okazję zaprezentować swój artystyczny dorobek.  Podczas Pecha Kuchy, swoje prace zaprezentowało aż 18 projektantów z obszarów: mody, produktu, wnętrza, grafiki czy grafiki animowanej. Piątka najlepszych projektantów w każdej kategorii otrzyma szansę udziału w ostatnim etapie konkursu Open Design Explorations – tj. przy projektowaniu Lounge Baru Heinekena. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Mark van Iterson – Head of Design Heineken – i Caroline van Hoff – Concept Development Manager Heineken.

W trakcie Festivalu nie zabrakło także wykładów Tomka i Gosi Rygalik czy inspirujących warsztatów magazynów FUTU I MALEMAN. Dodatkowymi atrakcjami była strefa fashion, gdzie każdy z uczestników  mógł spotkać się z najzdolniejszymi polskimi twórcami i kupić ich projekty. Heineken już dziś zapowiada, że designu nie zabraknie także podczas kolejnej edycji Open’er Festival.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.