Amadeus nawiązuje współpracę z lotniskami w Monachium i Kopenhadze

przez | 03/07/2013

amadeusAmadeus poinformował o zawarciu umów z lotniskami w Monachium i Kopenhadze, których przedmiotem jest wspólna praca nad opracowaniem i wdrożeniem dwóch nowych rozwiązań informatycznych dedykowanych portom lotniczym. Oba produkty firmy Amadeus – Airport Sequence Manager oraz Airport Fixed Resource Optimiser – będą stanowić część nowego pakietu rozwiązań Amadeus dla portów lotniczych.

We współpracy z lotniskiem w Monachium, jednym z najbardziej ruchliwych portów lotniczych w Europie, który w 2012 roku obsłużył prawie 400 000 lotów, Amadeus uruchomi rozwiązanie Airport Sequence Manager. Narzędzie optymalizuje proces sekwencjonowania pasów startowych do odlotów oraz zapewnia wspólny obraz sytuacji dla wszystkich uczestników operacji lotniczych. Lotniska zyskują pewność co do dokładności danych, większej przewidywalności oraz terminowego działania, nawet w niekorzystnych warunkach. Amadeus Airport Sequence Manager zwiększa istniejącą przepustowość lotniska oraz redukuje przestoje w obsłudze lotów dzięki optymalizacji sekwencji odlotów. W ten sposób niekorzystne warunki mają mniejszy wpływ na planowanie odlotów, szczególnie jeśli chodzi o procedury odladzania. Amadeus Airport Sequence Manager stanowi kluczowy element Airport Collaborative Decision Making (A-CDM) –  inicjatywy branżowej, której celem jest zwiększenie wydajności operacyjnej wszystkich operatorów portów lotniczych poprzez skoncentrowanie się na procesie powtórnego przygotowania samolotu do lotu i sekwencjonowania przed odlotem.

Z kolei współpraca z portem lotniczym w Kopenhadze – głównym skandynawskim lotniskiem – pozwoli firmie Amadeus na rozwój rozwiązania Airport Fixed Resource Optimiser. Narzędzie zostało zaprojektowane w celu ustalenia najbardziej optymalnej alokacji zasobów względem rozkładu lotów oraz czynników biznesowych bazujących na doświadczeniach lotnisk i linii lotniczych, w tym pasażerów. W zakresie planowania rozwiązanie poprawia wykorzystanie infrastruktury dzięki optymalnemu wykorzystaniu stanowisk i bramek na lotniskach, co prowadzi do obniżenia kosztów. Natomiast w obszarze operacyjnym narzędzie pozwala na podniesienie jakości doświadczeń – zarówno z punktu widzenia pasażera, jak i linii lotniczych – dzięki przyspieszeniu procesu powtórnego przygotowania samolotu do lotu oraz szybszemu i łatwiejszemu transferowi, który zmniejsza ryzyko opóźnienia lotu.

– Współczesne lotniska znajdują się dziś na rozdrożu i muszą zdecydować, czy będą zaangażowane w działalność polegającą wyłącznie za zarządzaniu infrastrukturą, czy też rozwiną swój model biznesowy, stając się dostawcami zaawansowanych usług zorientowanych na rozwój działalności biznesowej. Jednak taka zmiana niesie ze sobą poważne wyzwania, które w dużym stopniu dotyczą kwestii technologicznych. Amadeus zajmuje bardzo dobrą pozycję, znajdując się w centrum branży turystycznej, co pozwala mu na wspieranie lotnisk w tej transformacji. Cieszymy się, że możemy współpracować przy przygotowywaniu zaplecza technologicznego dla innowacyjnej platformy IT  – skomentował Michael Zaddach, Senior Vice President IT, Munich Airport.

– Usprawnienie wydajności operacyjnej może przynieść lotniskom efekty pod warunkiem, że wszystkie powiązane strony – operatorzy lotniska, personel naziemny i linie lotnicze mówią tym samym językiem – powiedział Christian Poulsen, Vice President and CIO, Copenhagen Airport. – Podejście społeczności Amadeus do technologii udoskonaliło współpracę pomiędzy liniami lotniczymi oraz obsługą naziemną. Z niecierpliwością oczekujemy dnia, w którym lotniska również staną się częścią tego zintegrowanego środowiska – dodał.

– Technologia ma ogromny potencjał, pozwalający na dokonanie transformacji wydajności operacyjnej portów lotniczych, która sprawia, że proces podejmowania decyzji jest bardziej spójny i dokładny, a także oparty na wiedzy na temat klienta i wymaganiach operacyjnych w obrębie całego łańcucha podróży – skomentował John Jarrell, Head of Airport IT, Amadeus. – Trudno sobie wyobrazić lepszych partnerów dla wprowadzenia naszych nowych rozwiązań niż lotniska w Monachium i Kopenhadze, które należą obecnie do najbardziej innowacyjnych na świecie. Jesteśmy przekonani, że współpraca z tymi światowej klasy lotniskami zaowocuje znakomitymi rozwiązaniami dedykowanymi portom lotniczym – dodał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.