Tablety wciąż na liście sprzedażowych hitów

przez | 27/06/2013

neonetNEONET, jedna z największych sieci sprzedaży RTV AGD w Polsce, podsumowuje pierwsze półrocze 2013 r. – jak wynika ze statystyk, niekwestionowanym hitem sprzedażowym po raz kolejny zostały tablety. Po okresie boomu w 2012 r., od początku 2013 r. sklepy odnotowują nadal znaczne wzrosty sprzedaży z miesiąca na miesiąc, a liczba dostępnych w ofercie modeli zwiększyła się w tym czasie 4-krotnie. Klienci najczęściej kupują tablety w dwóch kategoriach: najbardziej zaawansowane modele w cenie 1000 – 2000 zł oraz wersje „ekonomiczne” w cenie do 500 zł, producentów takich jak GoClever, Manta i Lark. Eksperci NEONET szacują, że już ponad 50 % sprzedaży tabletów stanowią urządzenia z małym ekranem do 7,5 cala.

Tablety podbiły polski rynek w 2012 r., stając się hitem sprzedażowym m.in. w okresie Pierwszych Komunii oraz Dnia Dziecka. Sieć NEONET, lider rynku RTV AGD w Polsce, odnotowywała wzrost sprzedaży tabletów o 100 % w tym czasie. Również w 2013 r. tablety nie schodzą ze szczytu list sprzedaży. Sieć odnotowała 50%- owe wzrosty sprzedaży w okresie Pierwszych Komunii. Od początku roku Klienci kupili w NEONET już ponad 50 tys. tabletów.

Dla wzrostu kategorii w 2013 r. ogromne znaczenie miało rozszerzenie oferty rynkowej, a także dostępnych funkcjonalności tych urządzeń. Jeszcze rok temu w ofercie NEONET znajdowało się ok. 100 modeli – od tego czasu ta liczba zwiększyła się 4 – krotnie. Najbardziej popularne modele, o które Klienci pytają najczęściej, znajdują się na ekspozycji w sklepach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez multimedialne katalogi – sprzedawca sprowadzi je do sklepu w ciągu 48 godzin. Strzałem w dziesiątkę okazały się wprowadzone w nowym formacie sklepów strefy multimedialne z ekspozycją tabletów, gdzie Klienci mogą przetestować je przed kupnem czy porównać ich funkcjonalności. – mówi Anna Korzycka z działu marketingu NEONET.

Tablet dodatkiem do laptopa

Tablety wybierane są jako sprzęt zarówno do nauki, pracy, jak i do zabawy. Według deklaracji Klientów, wykorzystywane są głównie w domu i w podróży. Najczęściej podkreślaną zaletą tabletów jest ich niewielki rozmiar i mobilność, co w wielu sytuacjach daje im dużą przewagę nad laptopami. Mimo rynkowych dywagacji, eksperci NEONET nie przewidują jednak wypierania tradycyjnych modeli komputerów przez tablety.

Dane sprzedażowe NEONET, pokazują, że Klienci nie traktują oni tabletów jako alternatywy wobec laptopów, a raczej jako ich funkcjonalne uzupełnienie. Kupujemy tablet oprócz, nie zamiast laptopa – po to, by mieć w każdej chwili dostęp do wszelkich służbowych danych czy maili, móc wygodnie surfować w internecie w podróży etc. Laptop jest i pozostanie natomiast sprzętem wygodniejszym, gdy w grę wchodzi dłuższa praca – pisanie, obliczenia, tworzenie prezentacji. W domu czy przy biurku nadal chętniej korzystamy z tradycyjnej klawiatury i większego ekranu. – mówi Aleksander Jaworski, ekspert NEONET.

Wygoda i użyteczność

Podążając za rynkowymi trendami, staramy się oferować naszym Klientom ofertę maksymalnie dopasowaną do ich wymagań i potrzeb. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby w NEONET znajdował się możliwie najszerszy asortyment tabletów, które cieszą się niesłabnącą popularnością.

Mały tablet, wiele możliwości

Klienci poszukujący tabletu dla siebie lub w prezencie dla kogoś bliskiego, zwracają uwagę na szereg istotnych funkcji, jakie powinno posiadać urządzenie. Kluczowa jest dla nich wygoda użytkowania, dlatego wybierają urządzenia o niewielkich rozmiarach. W NEONET najlepiej sprzedają się tablety z ekranem o wielkości do 7,5 cala. Stanowią one już ponad 50 % wszystkich sprzedawanych tabletów.

Wśród funkcjonalności najczęściej poszukiwanych przez Klientów NEONET należy wymienić wyposażenie tabletu w modem 3G oraz 4G. Już 30 proc. sprzedanych tabletów to modele posiadające taką funkcję. Dzięki 3G/4G każdy użytkownik tabletu otrzymuje dostęp do bezprzewodowego internetu w każdym miejscu i w każdym czasie, bez konieczności korzystania z kabla. Wystarczy zainstalować w tablecie kartę SIM z telefonu komórkowego, by korzystać z sieci wszędzie tam, gdzie mamy zasięg naszego operatora.

Co ciekawe, bardzo dużo sprzedaje się w NEONET tabletów wyposażonych w GPS (ponad 46 proc. sprzedaży). Użytkownicy cenią nie tylko rozrywkę, ale przede wszystkim mobilność urządzenia i doceniają możliwość wykorzystania tabletu jako nawigacji. Dzięki temu będąc w podróży nie trzeba kupować osobno nawigacji GPS – wystarczy tablet wyposażony w tę funkcjonalność z wygodnym uchwytem.

Użytkownicy zwracają uwagę również na inne funkcjonalności:

  • RAM, czyli pamięć podręczna

Standardem staje się pamięć 1 GB, ale coraz częściej można znaleźć urządzenia powyżej 2 GB.  Pamięć RAM odpowiada za płynność działania sytemu, brak popularnych „zawieszeń”, zwłaszcza w przypadku wykonywania kilku operacji jednocześnie.

  • pamięć wbudowana i czytnik kart pamięci

W NEONET najczęściej wybieraną wielkością pamięci jest 16 GB. Przedział pamięci jest jednak dość duży: 8-32 GB. Urządzenie wyposażone w czytnik kart pozwala nam rozszerzyć pamięć nawet do 512 GB.