Interactions wprowadza do Polski uznany w świecie format reklamowy, który jednocześnie skutecznie zabezpiecza wrażliwe treści wydawców

przez | 20/06/2013

interactions, międzynarodowa sieć reklamy online specjalizująca się w dostarczaniu domom mediowym i agencjom interaktywnym nowych, efektywnych narzędzi i rozwiązań w obszarze komunikacji online, wprowadza nowy format reklamy internetowej Type-in. Jest to rodzaj przekazu wykorzystujący mechanizm weryfikacji polegający na przepisaniu tekstu, znany między innymi z tzw. kodów CAPTCHA.

Type-in to nowy w Polsce format reklamowy będący połączeniem przekazu reklamowego z uwierzytelniającą technologią przepisaniową. Wyróżnia się on bardzo dużą efektywnością zarówno w zakresie zapamiętania przekazu, jak i reakcji odbiorcy. „Po wielu miesiącach realizacji kampanii testowych i pilotażowych, możemy pokazać produkt w wersji finalnej i w pełni funkcjonalnej.” – mówi Paweł Milcarz, partner zarządzający Interactions. Twórcą rozwiązania jest amerykańska firma Solve Media Inc., a Interactions jej wyłącznym operatorem w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Jedną z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych metod weryfikacji tożsamości w Internecie jest CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart). Wymaga ona od użytkownika odczytania treści z obrazka, np. losowo dobranych znaków, a następnie przepisania ich do formularza. Metoda ta, mimo że jest szeroko stosowana, nie jest lubiana przez internautów – wpisanie tekstu zajmuje za dużo czasu, często wymaga kilku prób (litery i znaki są celowo nieczytelne), a w efekcie wywołuje irytację.

Type-in czyli reklama przepisaniowa wykorzystuje mechanizm CAPTCHA, ale nie powiela jego wad. Zamiast ciągu mało czytelnych znaków i liter wyświetlana jest reklama (zazwyczaj obrazek lub film), a internauta proszony jest o przepisanie prezentowanego hasła reklamowego. Czas potrzebny na uwierzytelnienie spada o połowę i nie powoduje negatywnych emocji, a co istotne, przyciąga uwagę internauty i znacznie zwiększa skuteczność przekazu reklamowego.

Według szacunków firmy Solve Media Inc., światowego twórcy formatów Type-in, liczba akcji w których użyty jest mechanizm CAPTCHA sięga ok. 280 mln dziennie, a w Polsce wynosi ok. 70 mln miesięcznie.

Type-in oznacza wymierne korzyści zarówno dla wydawców serwisów internetowych, jak i dla reklamodawców. Wydawcy zyskują mechanizm weryfikujący tożsamość o wiele bardziej bezpieczny i skuteczny niż CAPTCHA, ale nieirytujący użytkowników, uwalniający nowe zasoby reklamowe i zapewniający dodatkowe przychody, a także pozwalający na promocje własnych treści. Reklamodawcy otrzymują narzędzie zapewniające znacznie większą efektywność: przekazy nie są ignorowane, reklamy są bardzo dobrze zapamiętywane i nie wywołują znużenia odbiorcy. Reakcja odbiorcy na reklamę przepisaniową jest średnio 660 razy większa niż w przypadku klasycznej reklamy display (źródło: na podstawie danych ComScore, średnia dla kampanii zrealizowanych w Polsce w okresie 10.2012 – 05.2013).

„Reklama internetowa jest coraz bardziej przytłaczająca w swej masie, jest jej po prostu zbyt dużo. Mało kto z odbiorców pamięta przekaz, nie mówiąc już o jakiejś istotnej reakcji, zapamiętaniu treści, trwałych skojarzeniach itp. Nasza propozycja jest czymś nowym, świeżym i w dużym stopniu stanowi remedium na bolączki rynku reklamowego.” – dodaje Paweł Milcarz.

Reklama przepisaniowa Type-in dostępna jest w trzech formatach:

  • statycznym – nieruchomy obraz z hasłem do przepisania,
  • animowanym – prosta animacja z hasłem do przepisania,
  • wideo – dowolny materiał wideo (max. do 30 sek.) z hasłem do przepisania.

Mechanizm Type-in został wprowadzony na rynek przez amerykańską firmę Solve Media Inc., która jest jednocześnie globalnym operatorem tej technologii. Natomiast w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyłączność na jej obsługę ma międzynarodowa sieć reklamy online Interactions.