LEWIS PR przejmuje Davies Murphy Group

przez | 11/06/2013

lewis prLEWIS PR kupił agencję marketingową i PR Davies Murphy Group (DMG), która zatrudnia 65 osób w biurach w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Davies Murphy Group specjalizuje się w komunikacji B2B w branży technologicznej. Wśród swoich klientów ma ponad 45 największych firm z tego sektora, zarówno start-upów i liderów rynku. W 2012 roku dochód DMG wyniósł prawie 9 milionów dolarów.

Przejęcie DMG umacnia obecność LEWIS PR na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i poszerza zakres usług marketingowych w ofercie agencji. Dzięki transakcji globalny przychód LEWIS PR wzrósł do 45 milionów dolarów, a zespół powiększył się do 420 osób. LEWIS PR jest obecnie jedną z największych firm public relations w USA, specjalizujących się w obsłudze firm z branży technologicznej z przychodami w wysokości 20 milionów dolarów.

Eric Davies założył DMG w 1998 roku. Rok później do agencji dołączył Andy Murphy. Razem zbudowali firmę, która dostarcza firmom technologicznym na całym świecie zintegrowane usługi PR-owe i marketingowe. Po przejęciu, DMG będzie działać jako spółka LEWIS PR, raportując wyniki do Morgana McLintica, dyrektora wykonawczego agencji LEWIS. Davies i Murphy nadal będą prowadzić swój 65 osobowy zespół pod nazwą DMG.

„Davies Muprhy Group to prawdziwa potęga na bostońskim rynku PR i marketingu. Szybki rozwój agencji napędza unikatowe połączenie public relations i szeroko zakrojonych kampanii marketingowych, przekładających się na pozytywne rezultaty biznesowe klientów” – wyjaśnia McLintic i dodaje – „W DMG widzimy partnera, który podziela naszą globalną wizję, podejście do zintegrowanej komunikacji i nastawienie na sukces klienta.”

„Ta transakcja niesie wiele plusów dla klientów DMG i LEWIS PR. Dzięki połączeniu naszych firm, tworzymy globalną agencję która może dostarczyć kompleksowe usługi eksperckie z zakresu marketingu i PR, zarówno start-upom i liderom rynku.” – mówi Davies.

„Jesteśmy dumni, że możemy powitać DMG w naszym zespole. Światowe marki bardzo długo czekały na partnera, który działa globalnie i oferuje zintegrowane kampanie PR-owe i marketingowe. Bardzo dużo wymagamy od siebie, bo pracujemy z wymagającymi firmami, kształtując ich wizerunek” – wyjaśnia Chris Lewis, CEO agencji.

Umowa została zawarta 31 maja 2013 roku. Firmy nie ujawniają szczegółów transakcji.

To trzecie przejęcie przez LEWIS PR w ciągu ostatnich pięciu lat. W październiku 2010 roku LEWIS PR kupił agencję Page One PR, a w październiku 2009 roku Leads United.