BazarStron startuje w nowej odsłonie, rozpoczyna pośrednictwo i doradztwo w handlu działającymi serwisami

przez | 11/06/2013

bazarstronBazarStron.pl, platforma poświęcona rynkowi sprzedaży i zakupu e-biznesów, wystartował w nowej odsłonie i zgodnie z nową strategią zamierza skoncentrować się na usługach doradztwa i pośrednictwa w handlu działającymi serwisami www i firmami internetowymi. Do tej pory serwis był przede wszystkim forum tematycznym. Relaunch serwisu wsparty jest kampanią w internecie, w oparciu o narzędzia takie jak SEM, SEO, remarketing i Social Media marketing.

BazarStron.pl to wiodący na polskim rynku serwis dotyczący tematyki sprzedaży i zakupu e-biznesów. Usługi doradztwa i pośrednictwa skierowane są do osób lub firm, które chcą sprzedać e-biznes: wortal, portal, fanpage na facebooku lub w innym serwisie społecznościowym, aplikację mobilną, firmę internetową itp.

BazarStron.pl powstał w 2006 roku jako forum na temat sprzedaży działających stron i wortali, na których odbywa się ruch internautów. Teraz po przebudowie i w ramach realizacji nowej strategii, poszerza formułę o płatną, indywidualną usługę pośrednictwa w transakcjach sprzedaży/zakupu e-biznesów. Z założenia usługa ma dotyczyć stosunkowo dużych transakcji – pośrednictwo nastawione jest na serwisy o wartości powyżej 10 000 Euro. Na forum nadal istnieje możliwość publikowania darmowych ofert sprzedaży i zakupu projektów.

– W odróżnieniu od serwisów skupiających się na sprzedaży domen, BazarStron.pl skupia się w znacznie większym stopniu na funkcjonujących biznesach. Mówimy tu bowiem nie o prostym kupowaniu adresu. Użytkowników BazarStron.pl w wypadku transakcji związanych z „obiektami www” interesują wszystkie aktywa projektu: domena, wielkość i jakość ruchu, aplikacja www, struktura przychodu itp.

Równolegle prowadzić będziemy nadal forum, które jest swego rodzaju giełdą darmowych „ogłoszeń drobnych” – mówi Robert Sosnowski, twórca platformy BazarStron.pl i dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy, która jest odpowiedzialna za kampanię reklamową serwisu.

– Handel e-biznesami jest w dosyć wczesnej fazie, ale w mojej opinii ten rynek w niedalekiej przyszłości bardzo się rozwinie. Widać w ostatnim czasie sporo oznak ożywienia, a poza tym rynek ten ma siłą rzeczy coraz większy potencjał, bo e-biznes jest już elementem prawie każdego biznesu. W szczególności duże perspektywy rozwoju rynku leżą  w obszarze średnich i małych e-biznesów, bo o ile rynek dużych akwizycji w Polsce istnieje, to rynek obrotu e-biznesami o średniej i małej wartości był do tej pory bardzo niemrawy. Popularna na Zachodzi praktyka zwana website flipping także nie jest jeszcze zbyt popularna w Polsce. Polega ona na kupowaniu podupadających i słabo rozwiniętych stron internetowych, ulepszaniu ich (czyli między innymi zwiększaniu ruchu na stronie i poprawę przychodów witryny), a następnie na ponownej sprzedaży. Jestem przekonany, że i w Polsce to zjawisko wkrótce będzie widoczne wyraźniej – dodaje Sosnowski.

Relaunch serwisu BazarStron.pl jest wspierany kampanią w internecie, w oparciu o narzędzia takie jak SEM, SEO, remarketing i Social Media Marketing. Kampania potrwa kilka miesięcy.

Dziesięć „przykazań” dla kupujących serwisy www:

1. Pamiętaj, że najtrudniejsze w internecie jest obecnie utrzymywanie liczby użytkowników na takim poziomie, żeby biznes był opłacalny. Wartościowy ruch jest zwykle droższy od obiektu internetowego.

2. Z drugiej strony, gdy przejmujesz stronę często masz jakąś własną wizję i chcesz wprowadzić zmiany. Im większe zmiany chcesz wprowadzić, tym sam kod strony staje się mniej wartościowy, bo wymaga większej przebudowy.

3. Prędzej czy później będziesz chciał wprowadzić jakieś zmiany w serwisie. Z tego względu lepsze są popularne rozwiązania open source (Joomla, Drupal, WordPress, itd), od autorskich CMS-ów. Na rynku jest po prostu więcej specjalistów, którzy „ogarną” zmiany w popularnych open source’ach.

4. Jeśli przypadkiem chcesz kupić witrynę, ale uruchomić ją pod inną nazwą www – lepiej zamów nowy serwis dla nowej witryny według swoich potrzeb.

5. Ze względu na pierwszy punkt zdobądź odpowiedź na pytania:

Ile lat funkcjonuje witryna na danym adresie www? Jaki ma page rank (im większy tym lepiej)?

Przeanalizuj statystyki Gooogle Analytics (unikalni użytkownicy miesięcznie, ilość odsłon miesięcznie, źródła ruchu). Jeśli sprzedawca nie chce udostępnić statystyk, to raczej nie wierz w jego zapewnienia o poziomie ruchu. Zobacz jakie statystyki były kiedyś i jakie są teraz. Zapytaj sprzedawcę o przyczyny utraty ruchu. Weź pod uwagę, że pozycjonowanie w Google, które łamie reguły jest karane przez Google tzw. filtrem, czyli ograniczeniem pozycji wyświetlania witryny wśród naturalnych wyników wyszukiwania wyszukiwarki. To jedna z najpopularniejszych przyczyn gwałtownej utraty ruchu.

6. Weź pod uwagę jaka jest struktura źródła ruchu, czyli skąd przychodzą użytkownicy (sprawdzisz to w statystykach). Zdrowo jest, gdy źródła ruchu są różnorodne: wyszukiwarki, wejścia bezpośrednie, przekierowania z innych stron.
Niepokój powinny budzić nienaturalne, nagłe przyrosty ruchu oraz gwałtowne spadki.

7. Kolejne ważne pytania: Jaka jest baza subskrybentów? Przy czym istotne jest czy subskrybenci zostali zebrani za pomocą tej witryny i jak dawno temu (im starsza baza, tym mniej aktualna).

Czy funkcjonuje fanpage na Facebooku (lub innej społecznościówce), który towarzyszy witrynie? Jak wielu jest fanów i jak bardzo są aktywni?

8. Jeśli witryna opiera się na publikacjach, to właśnie one stanowią często niemały kapitał i bywają bardziej wartościowe od samego kodu strony. Oczywiście o ile nie zamierzasz przeprofilować strony. Liczy się ich ilość i jakość oraz ilość ilustracji i jakość foto i video. Oczywiście w umowie powinieneś zapewnić sobie przekazanie majątkowych praw autorskich do tych publikacji. Użytkownicy trafiają na strony często szukając informacji z danej dziedziny. Publikacje mają istotny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

9. Pamiętaj, żeby zawrzeć ze sprzedawcą taką umowę aby on nie mógł sprzedać tego samego kodu i zawartości innemu podmiotowi na innym adresie www.

10. Prowadzenie witryny wymaga regularnej pracy (publikacje, powiększanie dotarcia, komunikacja z zainteresowanymi, rozwój, itd.). Jeśli nie masz czasu lub odpowiednich zasobów, to przemyśl zakup powtórnie.