Powstał pierwszy profesjonalny poradnik tworzenia stron docelowych dla sektora MSP

10 sekund – tylko tyle czasu ma dana firma na przekonanie użytkownika, odwiedzającego jej stronę docelową, do nawiązania kontaktu. Przygotowanie profesjonalnego landing page (strony docelowej, na którą przechodzą internauci po kliknięciu w reklamę firmy), nie tylko zwiększa liczbę odwiedziny strony, lecz wpływa także na wzrost ilości kontaktów potencjalnych klientów z firmą. Istotne jest to szczególnie w przypadku sektora MSP, który coraz śmielej, choć nie zawsze odpowiednio inwestuje w tworzenie stron internetowych (60 proc. małych i ponad 80 proc. średnich przedsiębiorstw posiada własną witrynę internetową) i nie skupia się na uzupełnianiu ich o landing page. Wychodząc naprzeciw tym problemom, polski oddział międzynarodowej agencji ReachLocal, od ponad pół roku funkcjonujący nad Wisłą, przygotował pierwszy w Polsce poradnik wskazujący, jak sektor MSP powinien odpowiednio skonwertować landing page.

Brak posiadania landing page’u to nie jedyny problem polskiego sektora MSP, jak wskazują specjaliści ReachLocal Poland Franchise. Drugim wyraźnym są poważne uchybienia w tworzeniu stron głównych. Wśród często popełnianych błędów w tworzeniu serwisów www przez polskie firmy i instytucje można wymienić: źle opracowane systemy wyszukiwania plików, czy też brak aktualnych informacji o produktach i usługach świadczonych przez przedsiębiorstwa. Widać również wyraźny problem z tekstami umieszczonymi na stronie, które często posiadają zbyt wiele błędów ortograficznych oraz z brakiem dostępu do strony przez urządzenia mobilne.

Niedostateczna dbałość o detale w trakcie tworzenia stron internetowych oraz nikłe zainteresowanie założeniem landing page’u, to główne błędy firm z sektora MSP, które potrafią znacznie obniżyć współczynnik kontaktów z firmą po odwiedzeniu danej strony. Dla zwykłej strony startowej wynosi on zazwyczaj 1-3 proc.- tzn. na 100 użytkowników, którzy wchodzą na stronę, tylko 1 do 3 skontaktuje się z firmą. A przy zastosowaniu strony docelowej współczynnik ten rośnie do kilkudziesięciu procent.

– Warto zatem inwestować w strony docelowe, bo dzięki nim zyskujemy faktyczny wzrost zainteresowania produktami i usługami oferowanymi przez daną firmę. Przekłada się to tym samym bezpośrednio na zyski z działalności – mówi Jarosław Mutwil, Country Manager w ReachLocal Poland Franchise.

Właściwie stworzony landing page pozwala zwiększyć częstotliwość kontaktów potencjalnych klientów z firmą aż o 600 proc., w porównaniu do kierowania internautów na stronę główną. Jednak aby te wyniki były możliwe do osiągnięcia, należy pamiętać o głównych zasadach tworzenia skutecznych stron docelowych, które zostały zawarte w 10 poradach przygotowanych przez ReachLocal Poland Franchise.

– Zastosowanie tych 10 wskazówek zdecydowanie pomoże firmom z sektora MSP wypromować swoje produkty lub usługi w oczach internautów. Możemy tak stwierdzić, ponieważ zastosowanie tych 10 ulepszeń na stronach naszych klientów zwiększały liczbę kontaktów telefonicznych z firmą o ponad 67 proc. (przykład Snap Fitness), czy też o prawie 87 proc. (Western Landscape Supplies) – podsumowuje Jarosław Mutwil.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu