Manta Multimedia notuje rekordową sprzedaż dekoderów DVB-T

1 Bogdan Wiciński, DVB-T, Manta Multimedia, Sławomir Jastrzębski

mantaSzykujący się do debiutu na GPW lider polskiego rynku RTV i AGD Manta Multimedia sprzedał w marcu ponad 200 tys. dekoderów do odbioru telewizji cyfrowej i odbiorników telewizyjnych z wbudowaną technologią MPEG-4, to najlepszy wynik w historii. Łącznie w 2013 r. Manta sprzedała już ponad 1 milion dekoderów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z liczby urządzeń jakie trafiły do obiorcy końcowego. Pierwszy kwartał tego roku jest kontynuacją znakomitych rezultatów zeszłorocznej sprzedaży, dzięki czemu oczekujemy wypracowania jeszcze lepszego wyniku finansowego w tym roku” – mówi prezes Manta Multimedia Bogdan Wiciński.

Wysoka liczba sprzedanych urządzeń to w dużej mierze efekt kolejnych etapów wyłączeń nadajników telewizji analogowej. W związku z prowadzonym procesem cyfryzacji telewizji naziemnej wszystkie nadajniki na terenie kraju zostaną wyłączone najpóźniej do 23 lipca. W konsekwencji, wszyscy odbiorcy telewizji muszą zaopatrzyć się w dekodery DVB-T bądź telewizory wspierające technologię MPEG-4. Manta Multimedia będąca liderem polskiego rynku dekoderów telewizyjnych, coraz prężniej rozwija się również na rynku telewizorów.

„Sprzedaż odbiorników o przekątnej 24 cale w I kwartale 2013 r. przekroczyła w marcu 10 tysięcy, a łącznie wszystkich naszych telewizorów – 30 tysięcy. Analizując liczbę sprzedanych urządzeń możemy zobaczyć rosnącą tendencję kwartał do kwartału” – komentuje Sławomir Jastrzębski, wiceprezes Manta Multimedia.

Oprócz tradycyjnych metod sprzedaży ważnym kanałem dystrybucji jest współpraca z Pocztą Polską, z którą w zeszłym roku została podpisana umowa, dzięki której każdy zainteresowany może nabyć urządzenia Manty Multimedia zarówno w placówce pocztowej, jaki i za pośrednictwem listonosza. Pozwala to spółce uzyskać znaczącą przewagę nad konkurencją, gdyż jako jedna z dwóch firm spełniła surowe warunki postawione przez Pocztę Polską oraz ZIPSE (Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego).

„Podpisana umowa sprzedażowa znacznie zwiększa bazę naszych odbiorców. Dzięki temu mamy możliwość dotrzeć do każdego abonenta telewizji, u którego w najbliższym czasie odbieranie sygnału analogowego przestanie być możliwe” – dodaje Sławomir Jastrzębski.

Dzięki wizycie prezesa spółki na chińskich targach Hong Kong Electronics Fair, na których prowadzone były negocjacje cenowe z dostawcami, Manta Multimedia będzie w stanie zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, dzięki osiągnięciu większej marży na sprzedaży. Zawarte umowy pozwolą także wprowadzić do oferty Spółki nowe produkty z segmentu telewizorów, tabletów i telefonów komórkowych już w II kwartale tego roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu