Swiss Life Select – globalny i niezależny doradca finansowy rozpoczyna działalność w Polsce

1 AWD, Paweł Gąsiorowski, Swiss Life Select

swiss life selectAWD sp. z o.o. od kwietnia br. działa w Polsce pod nazwą Swiss Life Select. Swiss Life Select łączyć będzie najlepsze praktyki i doświadczenie w działalności na polskim rynku z międzynarodowymi standardami w zakresie doradztwa finansowego.

Swiss Life Select to międzynarodowa firma doradztwa finansowego. Jest częścią grupy Swiss Life, jednej z wiodących w Europie instytucji finansowych, oferującej ubezpieczenia na życie i produkty emerytalne. Swiss Life jest firmą o 155-letniej tradycji, notowaną na szwajcarskiej giełdzie, z kapitalizacją na poziomie 15 mld zł. Z usług doradztwa finansowego świadczonych przez Swiss Life Select korzysta ponad 4 miliony klientów na świecie. Misją Swiss Life Select jest wspieranie klientów w wyborze optymalnych rozwiązań finansowych, dających im poczucie bezpieczeństwa i pozwalających z optymizmem myśleć o przyszłości.

Etyczne doradztwo finansowe

Rynek usług doradztwa finansowego w Polsce ma potencjał, ponieważ sukcesywnie rośnie liczba dostępnych rozwiązań finansowych, a produkty są coraz bardziej skomplikowane. Tym samym klienci coraz częściej potrzebują profesjonalnej pomocy, aby dokonać optymalnego wyboru.

Swiss Life Select będzie niezależnym doradcą finansowym, kontynuując współpracę ze sprawdzonymi partnerami. W ofercie nie znajdą się produkty własne Swiss Life, co gwarantuje klientom niezależne i etyczne doradztwo. Taki model działania bardzo silnie wyróżnia Swiss Life Select na rynku, który zdominowany jest przez firmy oferujące klientom produkty własnych grup kapitałowych. Ponadto wprowadzony zostanie, zasygnalizowany w nazwie firmy, model doboru produktów „Best select”. Portfolio oferowanych rozwiązań poszerzane będzie we współpracy z szeregiem partnerów o najlepsze rynkowo rozwiązania w danej kategorii produktów.

W dotychczasowej działalności firma potrafiła umiejętnie odpowiedzieć na potrzeby klientów. Wyniki badania satysfakcji, przeprowadzone w grudniu 2012 r. na grupie ponad 1000 osób wskazały, że blisko 60% dotychczasowych klientów ocenia współpracę z firmą i osobistym doradcą finansowym bardzo dobrze, a aż 66% klientów poleciłoby te usługi doradztwa finansowego swoim znajomym. Tymczasem średnia rynkowa jest niemal czterokrotnie niższa – jak wskazuje raport „Rynek doradztwa finansowego w Polsce, 2012” przygotowany przed portal Bankier.pl ze swoich doradców finansowych bardzo zadowolonych jest 16% klientów.

– Nasz model doradztwa finansowego sprawdził się i jest doceniany przez Klientów, dlatego zamierzamy kontynuować najlepsze dotychczasowe praktyki. Stawiamy na niezależność firmy, profesjonalnych doradców finansowych i etyczną sprzedaż – mówi Paweł Gąsiorowski, Prezes Swiss Life Select w Polsce.

Jednak główny nacisk nadal kładziony będzie na edukację doradców finansowych, których zadaniem pozostanie wsparcie klienta w wyborze optymalnego dla niego rozwiązania, a nie sprzedaż danego produktu. Doradcy finansowi Swiss Life Select nie będą mieli ustalanych planów sprzedażowych, co gwarantuje profesjonalne doradztwo i etyczną sprzedaż. Doradcy nie będą finansowo motywowani do sprzedaży konkretnego produktu czy grup produktów. Ponadto w ich system wynagrodzeń wpisane zostaną bonusy za budowanie długoterminowych relacji z klientami – utrzymanie aktywów i odnowienie produktu przez klienta.

– Doradcy finansowi Swiss Life Select skupią się na planowaniu finansów klienta – od ubezpieczeń po emeryturę. Koncentrować będą się na budowaniu długoterminowej, opartej na wiedzy i zaufaniu relacji. Jednocześnie jesteśmy zainteresowani dotarciem do młodych osób, które mają świadomość konieczności rozpoczęcia budowania swojej przyszłości tu i teraz – dodaje Paweł Gąsiorowski, Prezes Swiss Life Select w Polsce.

Plany rozwoju

Swiss Life Select planuje rozwój działalności na polskim rynku – gwarancją tego rozwoju jest nastawienie na budowanie długoterminowych relacji z klientami, opartych na wiedzy doradców, profesjonalnym doradztwie i etycznej sprzedaży. Swiss Life Select rekrutował będzie pracowników otwartych na szkolenia, a docelowo pracę w modelu łączącym korzyści dla doradcy z korzyściami dla klienta. Taki model działania wraz z niezależnością firmy wpisuje się w potrzebę klientów, do korzystania z profesjonalnego doradztwa finansowego.

Dzięki zróżnicowanej palecie rozwiązań – obejmującej pełen zakres ubezpieczeń, kredyty, produkty zabezpieczenia emerytalnego oraz produkty inwestycyjne – firma w znacznej mierze jest odporna na zmiany koniunkturalne, przekładających się na popyt na produkty z poszczególnych kategorii.

Ponadto wyniki raportu „Rynek doradztwa finansowego w Polsce, 2012”, przygotowanego przez portal Bankier.pl potwierdzają, że model biznesowy Swiss Life Select doskonale odpowiada na potrzeby i oczekiwania klientów. 30% klientów firm doradztwa finansowego w Polsce najwyżej ceni sobie wysokie standardy obsługi i kompetentnych doradców. 29% za sprawę najważniejszą uznaje umiejętność rozwiązywania problemów klientów, 16% duży wybór dostępnych produktów finansowych, a 12% niezależność firmy.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu