Domiporta.pl pierwszym serwisem nieruchomości w technologii Responsive Web Design

1 Agnieszka Grotkowska, domiporta.pl, Responsive Web Design

domiportaDomiporta.pl jako pierwszy serwis z ogłoszeniami nieruchomości w Polsce jest dostępny w nowoczesnej technologii Responsive Web Design pozwalającej dynamicznie zoptymalizować stronę internetową z urządzeniem o dowolnej rozdzielczości. Dzięki wykorzystaniu najnowszych trendów w projektowaniu stron WWW (Responsive Web Design) serwis Domiporta.pl wychodzi naprzeciw potrzebom swoich użytkowników, wyznacza nowe standardy na rynku nieruchomości w Polsce i obejmuje pozycję technologicznego lidera wśród rodzimych serwisów nieruchomości.

Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy niezwykłą kreatywność technologii mobilnych. Jest to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Wychodząc naprzeciw trendom twórcy stron Internetowych stworzyli Responsive Web Design, czyli sposób projektowania pozwalający użytkownikom na dostęp do tych samych treści niezależnie od rodzaju urządzenia, z jakiego korzystają.

Termin Responsive Web Design pojawił się po raz pierwszy w maju 2010 roku w artykule Ethana Marcotte w magazynie „A List Apart” (Alistapart.com). W erze postępu i rozwoju technologicznego RWD to obecnie jedyne rozwiązanie gwarantujące możliwość ciągłego rozwoju serwisu. Już w tym momencie rynek mobile w Polsce generuje ok. 11% całego ruchu w sieci. W Wielkiej Brytanii aż 40% klientów sklepów internetowych deklaruje, że dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Statystyki ciągle rosną.

Domiporta.pl wprowadzając Responsive Web Design wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Korzystanie z serwisu jest teraz niezwykle łatwe niezależnie czy korzystamy z komputera stacjonarnego, netbooka, tabletu czy smartfona. Możemy prosto i przyjemnie szukać naszego wymarzonego M zarówno z domu i pracy, jak i z tramwaju, z kolejki sklepowej czy z łóżka. Zastosowana technologia Responsive Web Design zapewni także funkcjonalność serwisu na urządzeniach o dowolnej wielkości i rozdzielczości, które w dobie dynamicznie rozwijającej się branży mobilnej z pewnością pojawią się w najbliższej przyszłości.

„Zaprojektowanie nowej wersji serwisu w technologii RWD to krok w kierunku maksymalnego dostosowania się do preferencji użytkowników. Projektując serwis skupialiśmy się na wprowadzeniu rozwiązania jak najbardziej przejrzystego i intuicyjnego. Przyświecała nam idea zapewnienia naszym klientom maksimum wygody i komfortu przy wyszukiwaniu ofert. Spójny technologicznie i wizerunkowo projekt pozwoli na bezproblemowe korzystanie z zasobów serwisu na dowolnym urządzeniu, bez konieczności wgrywania i aktualizowania aplikacji. Uniwersalność Responsive Web Design pozwala na szybkie wprowadzanie zmian jednocześnie na wszystkich typach urządzeń”, wyjaśnia Agnieszka Grotkowska – Dyrektor ds. Projektów Specjalnych Domiporta.pl.

Największe zmiany technologiczne objęły stronę główną serwisu Domiporta.pl. Podstawą nowego layoutu jest przejrzystość. Strona główna posiada teraz jedną wyszukiwarkę, bez podziału na rynki pierwotny i wtórny jak dotychczas. Reklamy na stronie głównej zostały ograniczone do jednej, prezentowanej w postaci ekskluzywnego tła wyszukiwarki. Na dole strony głównej znajdują się jedynie nieliczne promowane oferty.

Nowy layout posiada również strona z wynikami wyszukiwania. Dzięki mniejszej ilości ogłoszeń prezentowanych na stronie, zyskuje ona na przejrzystości. Większe zdjęcia, krótszy opis i dodatkowa informacja o cenie za metr kwadratowy znacznie ułatwiają wyszukiwanie i analizowanie danych przez użytkownika.

Zmiany dotyczą także strony ze szczegółami ogłoszeń. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii przeglądanie ogłoszeń będzie teraz bardziej przyjazne. Pod dużym zdjęciem prezentującym ogłoszenie, w nowym layoucie widoczna jest mapa z lokalizacją nieruchomości oraz pobliskimi miejscami użyteczności publicznej. Formularz kontaktowy, w postaci mobilnej belki, porusza się zgodnie z ruchem użytkownika przy „scrollowaniu” szczegółów oferty. Jest on cały czas widoczny niezależnie od miejsca serwisu, w którym aktualnie znajduje się użytkownik.

Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius serwis zajmuje trzecie miejsce w swojej kategorii. Z styczniowych danych wynika, że obecnie z Domiporta.pl miesięcznie korzysta prawie 650 tyś. użytkowników, którzy generują ponad 31 mln odsłon.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu