Planowanie kampanii szybkie jak mgnienie OKA

OKO 3.0 dostępne jest dla wszystkich klientów firmy od początku marca. Jest to trzecia odsłona popularnego narzędzia do podstawowego planowania kampanii OOH. Pierwsza wprowadzona została przez firmę w 2003 roku. Kolejna – 5 lat później. OKO 3.0 różni się od nich większą elastycznością oraz wykorzystaniem rozbudowanej liczby wskaźników wyliczających efektywność kampanii, co pozwala na jeszcze dokładniejsze szacunki.

Optymalizator pozwala w prosty i szybki sposób wyliczyć liczbę tablic danego typu w poszczególnych miastach niezbędną do osiągnięcia określonych poziomów wskaźników mediowych dla planowanej kampanii. Obecnie system bazuje na danych IGRZ, GUS i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wiedzy płynącej z przebadania ponad 200 kampanii reklamowych przez instytuty Mareco i IIBR. Na podstawie wyników pomiarów, został opracowany model zależności pomiędzy liczbą tablic wykorzystywanych w poszczególnych miastach a takimi wskaźnikami jak zasięg, quota, share of voice, itp.

„W toku współpracy z klientami dostrzegliśmy, że potrzebują oni narzędzia syntetyzującego szereg aktualnych danych płynących z różnych źródeł i pozwalającego szybko wyciągać z nich wnioski pomagające oszacować efekty planowanej kampanii. Tak właśnie powstało OKO, które jest chwalone za użyteczność w codziennej pracy, łatwość obsługi, a także włączenie do statystyk wszystkich miast, w których znajdują się nośniki outdoorowe, zamiast zwyczajowego ograniczania się do 8-10 aglomeracji.” – mówi Andrzej Magdziak, Prezes Zarządu, CEO Grupy Ströer.

OKO 3.0 jest kolejnym, po systemach: BMS i Stroer net, narzędziem wspomagającym proces optymalizacji kampanii OOH, które Grupa Ströer bezpłatnie oferuje swoim klientom.

Grupa Ströer

Ströer Out-of-Home Media AG, wraz ze swoimi spółkami zależnymi, specjalizuje się we wszystkich formach reklamy zewnętrznej – począwszy od klasycznych plakatów, reklam na przystankach autobusowych i tramwajowych oraz w transporcie publicznym, aż do mediów cyfrowych i interaktywnych. Firma oferuje ponad 280.000 przestrzeni reklamowych  i jest jednym z wiodących reklamodawców „out-of-home” w Europie. Z łącznym dochodem w wysokości 577,1 milionów euro  za rok obrachunkowy 2011, Ströer jest jedną z wiodących firm reklamy zewnętrznej na rynku niemieckim, tureckim  i polskim. Na tych rynkach firma zapewnia swoim klientom szeroką sieć ogólnokrajowych kampanii reklamowych. W zakresie nośników reklamy i mebli miejskich firma przywiązuje duże znaczenie do zapewnienia najwyższej jakości, innowacyjności i nowoczesnego designu. Ze swoimi produktami Ströer wyznacza nowe standardy projektowania przestrzeni publicznych. Meble miejskie Firmy Ströer otrzymały już 27 międzynarodowych nagród. Grupa Ströer zatrudnia blisko 1, 700 pracowników w ponad 60 lokalizacjach.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu