Headz podwaja sieć nośników reklamy zewnętrznej i liczy na wzrost zysków w kryzysie

Headz Marketing Partner, warszawska firma będąca właścicielem ogólnopolskiej sieci ponad 200 nośników reklamy zewnętrznej, inwestuje w sieć tablic reklamowych w górach i liczy na wzrost zysku w 2013 roku. Inwestycje rzędu kilku milionów złotych w 2013 roku mają podwoić rozmiar sieci  do 400 tablic w całym kraju.

Headz należy do ścisłej czołówki w segmencie rynku OOH Backlight 8×4 i posiadał na koniec 2012 roku  blisko 100 tablic oraz dodatkowo 100 kolejnych tablic reklamowych w innych formatach.

Wzrost liczby klientów wymógł na nas szybszy rozwój i inwestycje w nośniki typu Backlight. Cała sieć nośników Headz powiększyła się w 2012 roku do blisko 200. W bieżącym roku zamierzamy ją podwoić do 400 na terenie kraju. Zakładamy, że nasze inwestycje w 2013 roku mogą sięgnąć kwoty kilku milionów złotych, co z kolei przełoży się na wzrost przychodów do ponad 10 mln zł przyznaje Łukasz Wylęga, prezes spółki.

Agencja Headz zanotowała w 2012 roku średnio 30 proc. wzrost przychodów i skokowy wzrost wskaźnika obłożenia tablic (z 80 do 90 %). Udało się to uzyskać dzięki zwiększeniu ilości tablic typu Backlight w najlepszych lokalizacjach. Od początku 2013 roku Headz zanotował wyraźny wzrost zamówień wśród firm z branży motoryzacyjnej i farmaceutycznej. Stąd decyzja o inwestycjach w dodatkowe nośniki w południowej części kraju – największych kurortach górskich. Dotychczasowy rozwój Headz Marketing Partner bazował na organicznym wzroście i inwestycjach własnych. Firma prowadziła również zaawansowane rozmowy z potencjalnymi inwestorami.

Dotychczasowe oferty nie spełniały naszych oczekiwań, a wzrost zamówień skłonił do inwestycji we własnym zakresie. Rozwój sieci finansujemy ze środków własnych i liczymy na zwrot z inwestycji w perspektywie 2-3 lat – dodaje prezes Headz.

Zarząd spółki prowadzi obecnie analizę możliwości inwestycyjnych w sieci ekskluzywnych nośników na rynkach zagranicznych (kurorty górskie w Austrii, Niemczech, Francji).

Wzrost pomimo kryzysu

Headz rośnie pomimo kryzysu na rynku reklamy. Według ekspertów polski rynek powinien w tym roku skurczyć się o 5-6 % Lecz te zapowiedzi nie niepokoją Headz Ten rok to okres procesu likwidacji nierentownych nośników dla operatorów i zastępowanie ich nośnikami wyższej jakości. Kryzys skłania wiele firm do zwiększenia konkurencyjności i wyścigu o klienta, a kampanie outdoorowe są najbardziej widoczne. Stąd rosnący wskaźnik najmu naszych tablic, który w I kw. 2013, osiągnął poziom 99%.– przyznaje Łukasz Wylęga.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu