CD Projekt zapowiada finałową część „Wiedźmina”

Ogłoszony przez giełdowy CD Projekt 5 lutego 2013 r. a zapowiedziany na 2014 r. trzeci Wiedźmin, o podtytule „Dziki Gon” (Wild Hunt) będzie stanowić finałową część kultowej już trylogii. Nie oznacza to jednak dla CD Projekt pożegnania ze światem Wiedźmina. Oparty o autorską technologię REDengine3 „Wiedźmin 3” ma trafić równocześnie na wszystkie najbardziej zaawansowane platformy sprzętowe, a jej otwarty, rozbudowany świat i nieliniowa historia ma stanowić rewolucję w segmencie gier RPG.

„Do tej pory gry z tego gatunku stawiały albo na ogromny, otwarty świat dający graczom maksymalną swobodę wyboru lub na rozbudowaną historię, która zmusza ich do podążania wyznaczonymi ścieżkami. Dzięki możliwościom własnej technologii REDengine3 jako pierwsi chcemy połączyć te podejścia” – wyjaśnił Adam Badowski, członek zarządu CD Projekt oraz szef studia CD Projekt RED.

Badowski zaznaczył, że „Wiedźmin 3” zaoferuje graczom fascynującą historię, którą będą mogli poznać w otwartym świecie – 30 razy większym niż w poprzedniej grze cyklu. Gracze będą mogli bez ograniczeń poruszać się w świecie wypełnionym lasami, górami, miastami i wioskami zamieszkanymi przez różnorodną ludność z własnymi zwyczajami, legendami oraz problemami.

O wielkich oczekiwaniach wobec nowej produkcji studio CD Projekt Red świadczy fakt, że „Wiedźmin 3” stał się tematem przewodnim aktualnego numeru „Game Informera”. Największy i najbardziej prestiżowy drukowany magazyn przeznaczony dla graczy poświęcił mu okładkę oraz czternaście stron materiału, a samą grę określił jako „obowiązkową pozycję następnej generacji RPG”.

„Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszej promocji dla Wiedźmina 3. Game Informer ma nie tylko ogromny zasięg, bo czyta go ok. 34 mln czytelników, ale trafia prosto do naszej grupy docelowej i ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe graczy” – powiedział prezes CD Projekt Adam Kiciński. Zaznaczył, że liczy na to, że publikacja w „Game Informerze” wpłynie więc również pozytywnie na sprzedaż poprzednich części „Wiedźmina”. Marcowy numer magazynu przedstawi też więcej informacji na temat nowego tytułu CD Projektu.

Równocześnie z zapowiedzią „Dzikiego Gonu” CD Projekt poinformował, że łączna, dotychczasowa sprzedaż „Wiedźmina” oraz „Wiedźmina 2” przekroczyła 5 mln egzemplarzy, co stanowi rekord  polskiej branży gier.

„Jestem bardzo dumny, że mogę dziś poinformować o tym, że sprzedaż naszych gier przekroczyła poziom 5 mln sztuk. W osiągnięciu tego rezultatu pomogły nam entuzjastyczne recenzje jakie cały czas otrzymujemy zarówno od krytyków, jak i graczy. Dziś oczekiwania w stosunku do trzeciej części wiedźmińskiej serii są bardzo wysokie, ale już jestem pewien, że ich nie zawiedziemy” – podkreślił Adam Kiciński.

Pierwsza część „Wiedźmina” została wydana w 2007 r. tylko w wersji na komputery PC, a w 2012 r. zaadoptowano ją również na komputery Apple. Gra „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów” została wydana w maju 2011 w wersji na komputery PC, w kwietniu 2012 na konsole Xbox 360 oraz w październiku 2012 r. na komputery Apple.

O Game Informer:

„Game Informer” to największy na świecie i najbardziej prestiżowy magazyn poświęcony grom wideo. W wersji drukowanej prenumeruje go ponad 8 mln. Jest trzecim co do wielkości magazynem w USA i wyprzedza takie tytuły jak „Time”, „People” czy „National Geographic”. Z badań wynika, że magazyn ma bazę 34 mln regularnych czytelników, czyniąc go numerem jeden na świecie w dotarciu do mężczyzn w wieku 18-34 lata, czyli najbardziej aktywnych konsumentów gier komputerowych. Z badań czytelniczych wynika, że dla większości z nich magazyn jest głównym źródłem informacji o grach i ma silny wpływ na ich zachowania konsumenckie. Aż 91% subskrybentów przyznaje, że dokonało zakupu towaru o którym czytało w „Game Informerze” a 74% zgadza się z twierdzeniem, że wpływa on na ich decyzje zakupowe.

O Grupie CD PROJEKT:

Studio CD Projekt RED rozpocząło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit – Wiedźmin – oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 5 mln egzemplarzy. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD Projekt serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. Spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji gier CDP.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu