Marka S.A. wprowadza program restrukturyzacji

Zarząd białostockiej firmy pożyczkowa Marka S.A. wdraża program restrukturyzacji oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Spółka, notowana na NewConnect oraz Catalyst planuje również zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny.

Zarząd Spółki z siedzibą w Białymstoku wraz z uruchomieniem nowych kanałów dystrybucji pożyczek gotówkowych rozpoczął wdrożenie programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży.

„W wyniku rewizji swojej strategii postanowiliśmy wprowadzić zmiany dotyczące struktury organizacyjnej Spółki. W ramach tego skupiamy się przede wszystkim na restrukturyzacji zasobów kadrowych poprzez zwiększenie liczby przedstawicieli przy jednoczesnym ograniczeniu stanowisk administracyjnych i funkcyjnych. To pozwoli istotnie ograniczyć koszty, związane z działalnością operacyjną Spółki” – mówi Jarosław Konopka, Wiceprezes Zarządu Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję  Prezesa Zarządu.

Spółka modyfikuje również politykę ekspansji w regionach. Obecnie Marka stawia na zrównoważony, niskonakładowy rozwój terytorialny.  Realizując te założenia władze firmy zdecydowało o zmniejszeniu kosztów działalności w regionach poprzez zamknięcie pięciu biur sprzedaży w Gdańsku, Krakowie, Radomiu, Rzeszowie i Toruniu. W konsekwencji Spółka będzie prowadzić działalność na dotychczasowym terenie – dziewięciu województw – za pośrednictwem czterech oddziałów (Białystok, Lublin, Łódź, Olsztyn). Dodatkowo, w tym roku firma planuje rozszerzyć działalność przedstawicieli handlowych na województwo świętokrzyskie.

„Zamknięcie pięciu biur sprzedaży pozwoli nam zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach. Zaoszczędzimy na wydatkach administracyjnych, kadrowych, a także na czynszach dotychczasowych biur. Zwiększamy również efektywność naszych pracowników i przedstawicieli handlowych. Dla osiągnięcia postawionych celów wprowadziliśmy nowe zasady rekrutacji i programy motywacyjne” – dodał Jarosław Konopka.

Program restrukturyzacji i optymalizacji kosztów zakłada również polepszenie windykacji pożyczek udzielanych przez Spółkę. Zarząd Marki postanowił znacznie polepszyć poziom odzyskiwania należności poprzez rozbudowę wewnętrznego działu windykacji oraz podjęcie współpracy z firmami windykacyjnymi.

„Równolegle prowadzimy działalność w celu optymalizacji kanałów sprzedaży pożyczek gotówkowych. Przygotowaliśmy fundamentalne zmiany dotyczące polityki sprzedażowej. Wprowadziliśmy nowe zasady udzielania pożyczek, co istotnie wpłynie na poprawę jakości ich portfela” – mówi Wiceprezes Zarządu.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu