Debiut na NewConnect poprzedzi pre-IPO. Goal.pl już na plusie

Pre- IPO i debiut na NewConnect, to plany Goal.pl – jednego z czołowych portali o tematyce piłkarskiej w Polsce – na 2013 r.  Miniony rok spółka zakończyła z dodatnim wynikiem finansowym i osiągnęła 1 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W drodze pre-IPO i prywatnej oferty, Goal.pl zamierza pozyskać łącznie ok. 1,5 mln zł. – Zdecydowaliśmy się na pre-IPO po to, żeby przyśpieszyć rozwój Goal.pl. Mam na myśli zarówno rozwój organiczny jak i przejęcia. Zwłaszcza w tym drugim przypadku gotówka może być nam potrzebna szybciej niż zakładaliśmy. Jest dużo interesujących serwisów o tematyce piłki nożnej, które pasowałyby do wizji rozwoju Goal.pl. Rozmowy są obiecujące – tłumaczy Cezary Brzuzy, redaktor naczelny i członek zarządu Goal.pl.

Obecnie Goal.pl to 17 zintegrowanych serwisów piłkarskich z których korzysta ponad 0,5 mln użytkowników miesięcznie, kilkunastu profesjonalnych redaktorów, kilkadziesiąt artykułów dziennie i ponad 50 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. – Dla mnie najważniejsze jest, że już przy tych liczbach, zaledwie w drugim roku działalności portal jest rentowny na poziomie netto. Dzięki rozwojowi organicznemu portalu oraz planowanym akwizycjom liczby sprzedaż i wyniki spółki co najmniej się podwoją – zapowiada Brzuzy. Goal.pl rozmawia z kilkoma podmiotami. W przypadku jednego z nich prowadzi już due-dilligence. – Rynek portali internetowych o tematyce piłkarskiej w Polsce jest bardzo rozdrobniony. To najczęściej małe, prywatne inicjatywy  z niewielką rozpoznawalnością na rynku, ale dobrymi nazwami domen i pewną, stałą rzeszą użytkowników. Dlatego to ciekawe projekty do przejęcia – tłumaczy Piotr Wąsowski, współwłaściciel Goal i przewodniczący rady nadzorczej spółki. Środki pozyskane w drodze pre-IPO i prywatnej oferty posłużą również do tworzenia nowych portali tematycznych, e-commerce artykułów sportowych, stworzenie systemu sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe i rozbudowę portalu społecznościowego.

Bieżący rok Goal.pl rozpoczął od road show i spotkań z inwestorami zainteresowanymi inwestycją w spółkę. Samo pre-IPO finalizowane będzie w II kw. 2013. Na koniec trzeciego kwartału 2013 r. Goal.pl planuje przeprowadzenie prywatnej oferty i do końca roku zadebiutować na NewConnect.

O spółce

goalGoal.pl to jeden z głównych portali specjalizujących się w tematyce piłki nożnej. jest odwiedzany przez ponad 0,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie (wg Google Analytics) i generuje ok. 8 mln zł odsłon miesięcznie. Serwis prowadzi kilkunastu redaktorów z wieloletnim doświadczeniem w tematyce sportowej. Codziennie w portalu ukazuje się kilkadziesiąt nowych artykułów oraz materiały video. W 2012 roku portal wypracował blisko 1 mln zł przychodów i ponad 100 tys. zł EBITDA.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu