5 cech, które musi posiadać dobry webmaster

przez | 17/12/2012

Nowa strona. Innowacyjna aplikacja mobilna. Niespotykane oprogramowanie dla klientów. Nawet najlepszy pomysł nie będzie wiele wart, o ile nie zostanie wprowadzony w życie przez kompetentnego webmastera. Mniejsza o jego umiejętności techniczne – te są łatwe do sprawdzenia i zweryfikowania. Do współpracy przy wymagających projektach technicznych niezbędna jest nie tylko wiedza, ale i określone cechy interpersonalne. Podpowiadamy,  jak znaleźć idealnego kandydata, który nie straci czasu, pieniędzy i potencjału projektu.

Godny zaufania

Choć to brzmi jak truizm, webmaster musi być faktyczne kimś więcej niż tylko kolejnym zleceniobiorcą.  Jedynie osoba zaangażowana w projekt, pracująca kreatywnie bez powielania starych pomysłów jest w stanie tchnąć życie w dobry projekt. Dwukierunkowe zaufanie i pewność co do czystych intencji projektanta stanowią  niezbędną podstawę owocnej współpracy.

Tworzy z pasją

Nie dobre umiejętności,  ale prawdziwa pasja i duma z własnej pracy,  różnią osoby wykonujące pracę w sposób bardziej  poprawny od projektujących na poziomie mistrzowskim. Pasjonat szuka nowych rozwiązań, zatraca się w projekcie,  dopasowując każdą kropkę i linię. Zwykły webmaster wykona pracę prawidłowo, pasjonat – ofiaruje najwyższą jakość i  indywidualny styl.

Umiejętnie współpracuje z klientami

Webmaster musi mieć  w sobie potencjał do wykonywania zadań według wytycznych klienta oraz przetwarzania jego koncepcji i pomysłu w celu uzyskania   oczekiwanego efektu. Część webmasterów wykonuje rewelacyjnie swoje własne projekty , nie będąc w stanie zrealizować wizji innych. Niektórzy  z nich nie mają  biznesowych  umiejętności  rozpoznawania potrzeb rynku.

Poszukuje nowych dróg i rozwiązań

Klient zlecający stworzenie witryny internetowej nie musi być ekspertem w dziedzinie pozycjonowania, projektowania czy programowania. Dobry webmaster powinien sam poinformować klienta o  możliwości dodatkowych usług , z których klient może  skorzystać przy realizacji j witryny.

– Często docierają do nas głosy, że to twórca strony lub administrator polecili zleceniodawcy wprowadzenie monitoringu witryny. Sami przedsiębiorcy nie śledzą nowinek technicznych, nawet nie zdają sobie sprawy, że istnieje usługa, dzięki której mogą  na bieżąco sprawdzać bezpieczeństwo, szybkość ładowania i bezawaryjność witryny – mówi Tomasz Kuźniar, Prezes Zarządu Monit24.pl.

Komunikatywny

Webdeweloper musi nie tylko dobrze wykonywać swoją pracę, ale również zrozumiale i interesująco  o niej opowiadać. Cenną umiejętność stanowi przedstawienie laikowi rzeczy skomplikowanych w prosty, klarowny sposób. Klient  słyszący  żargon pełen  niezrozumiałych  sformułowań nie będzie w stanie podjąć racjonalnej decyzji. Dobry webdeweloper to ten, który na bieżąco relacjonuje przebieg pracy, informując o kolejnych etapach projektu, problemach i przewidywanych opóźnieniach.

Monit24.pl

Monit24.pl to firma dostarczająca innowacyjny system kontroli działania usług interne­towych. Centrum informatyczne monitoringu zlokalizowane jest w serwerowni ATM S.A. w Warszawie, a poszczególne stacje monitorujące w serwerowniach w całej Polsce, Europie i świecie. Usługi Monit24.pl obejmują obecnie przeszło tysiąc serwisów internetowych firm takich, jak banki, uczelnie wyższe, sklepy internetowe, firmy hostingowe i agencje rządowe. Monit24.pl istnieje na rynku od 2006 r. Partnerem strategicznym firmy jest spółka K2 Internet. Monit24.pl od 3 lat jest członkiem jury konkursu Złota Strona Emitenta, gdzie system ocenia szybkość działania i dostępność serwisów ponad 700 spółek notowanych na GPW.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.