Jak funkcjonować? – pytają agenci. Ecco System! – odpowiada Ecco Holiday

Nadciągają ciężkie czasy dla branży turystycznej. Widmo kryzysu sprawia, że klienci chwytają za portfele i rezygnują z kolejnego wyjazdu. Sprzedaż hamują także kolejne odwołane połączenia czarterowe, będące jedyną reakcją touroperatorów na kurczący się popyt. Ponadto, na agentów nakładane są dodatkowe zobowiązania, np. w postaci weksli, czy aneksy do umów, korzystne wyłączne dla organizatorów. Agenci żalą się na forach internetowych, że nic się nie sprzedaje a ruch w biurach generuje wyłącznie przedsprzedaż lata. Tu na prowizję przyjdzie jednak poczekać aż do przyszłego sezonu. Niestety, opłaty za lokale i wynagrodzenia dla pracowników trzeba regulować co miesiąc. Jak funkcjonować? – pytają agenci. Ecco System! – odpowiada Ecco Holiday.

Nadchodząca zima i prognozy na rok 2013 nie są wcale optymistycznie. – mówi Grzegorz Płókarz, Prezes Zarządu Ecco Holiday – Jednocześnie ciągle brak jest perspektyw na poprawę tej sytuacji. Dotychczas nie podjęta została żadna decyzja o zmianach w regulacjach prawnych dotyczących turystyki. Żaden z touroperatorów nie wprowadził dodatkowego zabezpieczenia, chroniącego interesy zarówno klientów i agentów tak, jak uczyniło to Ecco Holiday. Organizatorzy podejmują walkę z nadchodzącym kryzysem jedynie kosztem biur agencyjnych, eliminując pośredników sprzedaży czy też podpisując niekorzystne dla agentów umowy o współpracy. Nie zamierzamy bezczynnie czekać na lepsze czasy. Tu i teraz podejmujemy konkretne działania i wprowadzamy nowe rozwiązania. Zmieniamy się po to, by funkcjonować niezależnie od kryzysu w turystyce. Mamy takie możliwości i chcemy się nimi dzielić. Tym, którzy widzą potrzebę zmian, proponujemy jasne i przejrzyste zasady współpracy, które nie wymagają jednocześnie rezygnacji z pracy w turystyce.

Ecco System to platforma sprzedażowa łącząca produkty i usługi finansowe, takie jak pośrednictwo leasingowe czy sprzedaż ubezpieczeń, niezbędnych także w turystyce. Przystąpienie do Ecco Systemu nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych, nie narzuca wymogów lokalowych, nie określa limitów sprzedażowych. Stawki prowizyjne zależne są od rodzaju produktu czy też usługi, a także od formy współpracy (np. sprzedaż własna, pośrednictwo). Prowizja waha się od 2% do 20% i jest porównywalna z najlepszymi stawkami oferowanymi obecnie na rynku. Proces wdrożenia i koszty z tym związane oraz koszty szkoleń i marketingu pokrywa w całości Ecco Holiday Sp. z o.o. Partnerzy biznesowi, po przejściu szkoleń, otrzymują uprawnienia i certyfikaty wydawane przez instytucje państwowe. Podmioty współpracujące mogą korzystać z wszystkich dostępnych usług na własne potrzeby, na preferencyjnych warunkach (ubezpieczenia, kredyty dla przedsiębiorców, leasing itp.).

Ecco System pozwala zaoferować stałym klientom nowe produkty i kontynuować współpracę z klientami niezainteresowanymi zakupem wyjazdów zagranicznych. – dodaje Robert Wereda, Manager Crosselingu Usług – Wprowadzając ofertę ubezpieczeń, uzyskać można dostęp do produktów i usług całorocznych, pozwalających wygenerować obrót poza sezonem wakacyjnym. To cykliczne źródło dodatkowych dochodów, chociażby ze względu na konieczność przedłużania umów z zakresu ubezpieczeń obowiązkowych.

Do chwili obecnej z uzupełniającej oferty Ecco Holiday skorzystało ponad 60 biur agencyjnych i liczba ta rośnie. Coraz więcej agentów przekonuje się, że z samej turystyki ciężko jest wyżyć, a wprowadzenie oferty ubezpieczeń nie koliduje z dotychczasowym zajęciem. W obu przypadkach nieodzowna jest rola agenta, będącego nie tyle sprzedawcą, co doradcą klienta. Taka funkcja agentów sprawia, że potrzebni są na rynku zarówno konsumentom, jak i dostawcom usług. Jednak tkwienie w obecnym modelu i skupianie się tylko na jednej branży, doprowadzić może do zniknięcia agencyjnych biur z rynku, co dla wszystkich byłoby ogromną stratą.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu