Startuje kampania San Markos dla Herbapolu

Od 5 listopada w telewizji będzie można zobaczyć nowe reklamy Herbapolu Lublin S.A. Hasło kampanii, zaprojektowanej przez agencję reklamową San Markos w ramach nowej strategii marketingowej producenta, brzmi „Masz to w naturze”. Spoty akcentują emocjonalny charakter marki. Pokazują, że świat człowieka i jego codziennie życie są odzwierciedleniem zjawisk natury.

Reklamy telewizyjne, które wyreżyserował Marek Dawid, skupiają się na podkreśleniu uniwersalnych ludzkich wartości, które zgodnie z manifestem marki, pozostają niezmiennie najważniejsze nawet w obliczu zachodzących w świecie zmian. Dla tego przesłania zaprojektowano formę, która trafi również do młodszych konsumentów.

W pierwszy poniedziałek listopada w telewizji pojawi się pierwszy z dwóch trzydziestosekundowych spotów. Drugi zostanie pokazany na początku stycznia 2013 r. Nowe spoty Herbapolu na pewno będą wyróżniać się w blokach reklamowych, ponieważ odchodzą od powszechnej krzykliwości i nachalności. Wręcz przeciwnie – są spokojne, refleksyjne i wydaje nam się, że konsumenci docenią to, że staramy się powiedzieć coś więcej niż tylko przedstawić produkt. Nasze spoty pokazują bowiem wagę troski, wspólnego przeżywania najgłębszych emocji, szacunku, dawania i korzystania z oparcia innych – mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Herbapolu. Razem z kampanią telewizyjną wystartuje też kampania outdoorowa, również oparta na koncepcie współistnienia świata człowieka i przyrody. Billboardy pojawią się w największych miastach Polski.

Przedstawiciele agencji reklamowej San Markos, która opracowała założenia platformy „Masz to w naturze”, są przekonani, że również drugi nurt nowej strategii marketingowej zmieni wizerunek marki Herbapol. Styl komunikacji, który zaproponowaliśmy Herbapolowi, zakłada, że element postrzegania marki, o którym dotychczas mówiono „tradycja”, zostanie zastąpiony przez „retronowoczesność”. Ten koncept jest intensywnie eksplorowany przez młodszych konsumentów, którzy coraz bardziej interesują się tym, co polskie, bliskie – mówi Karol Gajewski, managing director San Markos.

Trend retronowoczesności jest najlepiej widoczny na opakowaniach produktów Herbapolu.  Zostaną w nich wykorzystane wzory ludowe z różnych regionów Polski, a całość designu nawiąże do tradycyjnego charakteru marki. Zmiana opakowań obejmie wszystkie submarki, m.in. Owocową Spiżarnię (syropy), Herbaciany Ogród (herbaty owocowe) oraz Zielnik Polski (herbaty ziołowe). Produkty w nowych opakowaniach już zaczęły trafiać do sklepów.

Nową strategię marketingową stworzył, pod kierunkiem Dyrektora Marketingu Tadeusza Czarnieckiego, Zespół Herbapol Lublin wspólnie z agencją reklamową San Markos. San Markos odpowiadała również za opracowanie nowej platformy komunikacji oraz kreację kampanii. Liftingiem logo i nowymi projektami opakowań zajął się Art&Craft, a zakupem mediów OMD. Spoty reklamowe wyprodukował Lemonfilm. Kampania reklamowa wystartuje w tym roku, ale kluczowe zmiany konsumenci dostrzegą w pierwszych miesiącach 2013 r.

Spoty reklamowe:

  • http://youtu.be/ddDlxouk3ek
  • http://youtu.be/6JEOROozMq4

Materiał o powstawaniu spotów reklamowych:

  • http://www.youtube.com/watch?v=TkHSd8-BWgE&feature=share&list=ULTkHSd8-BWgE

Herbapol Lublin S.A. jest liderem polskiego rynku syropów spożywczych (udział w rynku 33 %, MAT JJ 2012), liderem rynku herbat ziołowych (udział w rynku 19%, MAT JJ 2012) i wiceliderem rynku herbat owocowych (udział w rynku 12,4%, MAT JJ 2012).

Firma ma ponad 60-letnią tradycję, a od 2001 r. produkty Herbapol Lublin S.A. występowały pod wspólną marką Herbapol – Esencja Natury. Markę Herbapol zna aż 84% Polaków, i obejmuje ona submarki: Owocowa Spiżarnia (syropy), Herbaciany Ogród (Herbaty owocowe) oraz Zielnik Polski (Herbaty ziołowe). Wskaźnik zaufania polskich konsumentów wobec Herbapolu wynosi 60% i jest najwyższy spośród wszystkich firm spożywczych działających w Polsce.

Produkty Herbapolu powstają wyłącznie z naturalnych składników roślinnych i przy wykorzystaniu unikalnego w skali Europy systemu pozyskiwania surowca z natury, w oparciu o własne punkty skupu. Procesy produkcyjne firmy wykorzystują ekspertyzę farmaceutyczną i są zgodne z najwyższymi standardami bezpieczeństwa żywności i żywienia (certyfikaty: GMP – Dobra Praktyka Wytwarzania w przemyśle farmaceutycznym, BRC Global Standard Food – standard Brytyjskiego Konsorcjum Handlu Detalicznego ECO – standard wymagań dotyczących pozyskiwania surowców ekologicznych).

Herbapol działa w sposób odpowiedzialny społecznie nie tylko poprzez poszanowanie środowiska naturalnego i przyrody, ale również stosowanie zasady fair play wobec swoich pracowników i partnerów handlowych. Spółka przyznaje nagrody Herbapol – Esencja Natury dla osób, które w życiu inspirują się naturą (jej laureatami są m.in. Adam Wajrak, prof. Piotr Kuna, Kinga Baranowska, Martyna Wojciechowska, Anna Maria Jopek, Beata Pawlikowska, Jerzy Woy-Wojciechowski, Marek Kamiński, Jacek Pałkiewicz). Wspiera też najlepszą polską tyczkarkę Annę Rogowską oraz drużynę koszykarską Polpharma Starogard Gdański.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu