Kampania „Piękna bo zdrowa” ze wsparciem AIP Business Link

1 AIP Business Link, Piękna bo zdrowa51% kobiet woli pracę na własny rachunek, co przekłada się wprost na ilość przedsiębiorczyń w Polsce. Akcelerator rozwoju biznesu AIP Business Link wspiera kampanię „Piękna bo zdrowa”, by promować dbanie o zdrowie wśród kobiet aktywnych zawodowo. We wtorek, 30 października w AIP Business Link Warszawa odbędzie się uroczysta inauguracja III edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej ,,Piękna bo zdrowa” pod hasłem ,,Zostań superbohaterką, zrób cytologię!”.

Z badania „Wizerunek przedsiębiorców w Polsce 2009” przeprowadzonego przez PARP wynika, że wskaźnik przedsiębiorczości u kobiet poniżej 30 roku życia jest wyższy niż u mężczyzn. Aż 51% kobiet woli pracować na własny rachunek, w stosunku do 47% mężczyzn. Co więcej, z danych PARP wynika, że w Polsce już co trzecie przedsiębiorstwo prowadzone jest przez kobietę, podczas gdy w Unii Europejskiej – dopiero co czwarte.

Dlaczego Polki tak licznie stawiają na przedsiębiorczość? To w dużej mierze kwestia finansowa, bowiem własna firma gwarantuje im niezależność ekonomiczną i wyższe zarobki. Przedsiębiorcze panie wskazują jednak także na negatywne doświadczenia z pracy u kogoś, która skłania je do poszukiwania wolności w pracy na własny rachunek. Ważny jest również rozwój zawodowy i samorealizacja, które gwarantuje im samodzielne budowanie biznesu od podstaw.

Prowadzenie własnego biznesu to pokonywanie nowych wyzwań, aktywność i żelazna konsekwencja. Zdrowie jest podstawowym warunkiem do tego, by przedsiębiorcze kobiety mogły bez przeszkód dążyć do sukcesu. Aby zwrócić uwagę przedsiębiorczyń na potrzebę pielęgnowania swojego zdrowia, AIP Business Link, innowacyjny akcelerator biznesu, wspiera akcję „Piękna bo zdrowa”.

Inauguracja kampanii odbędzie się 30 października o godzinie 11:00 w siedzibie AIP Business Link przy ul. Mokotowskiej 1 w Warszawie. Do profilaktyki i regularnego wykonywania badań cytologicznych zachęcać będą znane Polki – ambasadorki kampanii, m.in. Maja Hirsch, Anna Dereszowska, Katarzyna Pakosińska, Natalia Lesz, Ada Fijał, Aleksandra Mikołajczyk i Beata Sadowska. Podczas uroczystości zaprezentowane zostaną również wyniki badań opinii społecznej ,,Obraz współczesnej kobiety a badania cytologiczne” wykonanych przez Millward Brown.

Piękna bo zdrowa:

  • III odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej PIĘKNA BO ZDROWA na rzecz profilaktyki raka szyjki macicy i raka jajnika październik 2012- styczeń 2013
  • Inicjator: Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości
  • Współorganizator: magazyn Glamour
  • Patroni medialni: Glamour, Gala, Claudia, wp.pl, kobieta.wp.pl; Multikino, Stroer, kobieta.wieszjak.pl, zdrowie.wieszjak.pl, Radio Kolor
  • Patron honorowy: Anna Komorowska, Małżonka Prezydenta RP oraz Hanna Gronkiewicz –Waltz, Prezydent m.st. Warszawy
  • Cel: Budowa świadomości wirusa HPV i profilaktyki choroby nowotworowej układu rodnego wśród kobiet w Polsce poprzez regularne wizyty u ginekologa
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu