Trzecia edycja Tygodnia Zdrowia w ArcelorMittal Poland

Już po raz trzeci w ArcelorMittal Poland w październiku obchodzony był Tydzień Zdrowia, w ramach którego pracownicy mogli skorzystać z wybranych badań specjalistycznych, konsultacji lekarskich, porad dietetyka oraz aktywności sportowych. Program obchodów został przygotowany w oparciu o analizę potrzeb pracowników, zaś część oferty skierowana była także do ich rodzin i społeczności lokalnych.

Tak jak w latach poprzednich, motywem przewodnim października w ArcelorMittal Poland była tematyka zdrowia. Już po raz trzeci z rzędu pracownicy mogli poddać się specjalistycznym badaniom videodermatoskopem, oznaczyć poziom glukozy oraz hormonów tarczycy we krwi, a także wykonać lipidogram i zmierzyć ciśnienie krwi. Z wynikami badań mogli się udać do lekarzy specjalistów, a także do dietetyka, który w oparciu o zebrane informacje opracował dietę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb.

Ważnym elementem obchodów Tygodnia Zdrowia były także aktywności sportowe. Większość zajęć dostępna była również dla rodzin pracowników. W tym roku odbył się już drugi Bieg Hutnika, który po 15-letniej przerwie został przywrócony z okazji zeszłorocznego obchodów Tygodnia Zdrowia. Najmłodszy uczestnik tegorocznej edycji miał 8 lat, zaś najstarszy72, awyzwanie to podjął także dyrektor generalny ArcelorMittal Poland Manfred Van Vlierberghe. Oferta sportowa objęła także mecze piłki halowej, rodzinną naukę pływania, minigolfa, jak i mobilną ściankę wspinaczkową. Nie zapomniano także o najmłodszych – dla podopiecznych przyzakładowych przedszkoli ArcelorMittal Poland zostały zorganizowane specjalne konkurencje sportowe z nagrodami.

Ponieważ odpowiednia profilaktyka może ustrzec przed wieloma chorobami w programie Tygodnia Zdrowia znalazły się także akcje edukacyjne. Posiłki pracowników korzystających z zakładowej stołówki zostały wzbogacone o dodatki zdrowotne takie jak jogurty oraz soki. Przygotowane zostały także ulotki poświęcone oznaczeniom na etykietach produktów spożywczych, a także funkcjonowaniu organizmu.

– Tydzień Zdrowia, w ramach programu Promocji Zdrowia, już na stałe wpisał się do kalendarza wydarzeń obchodzonych co roku w ArcelorMittal Poland. Program cieszy się coraz większą popularnością wśród pracowników, którzy coraz chętniej korzystają nie tylko z możliwości przeprowadzenia specjalistycznych badań lekarskich, czy konsultacji, ale także włączają się w zajęcia sportowe. Rok temu wspólnie rzucaliśmy palenie papierosów, a w tym roku dbamy o właściwą dietę. Ponadto uczymy naszych pracowników świadomego wyboru produktów z półek sklepowych. W ubiegłym roku ponad 1200 osób skorzystało z badań lekarskich, zaś ponad 300 z oferty sportowej. Mamy nadzieję, że tegoroczne liczby będą jeszcze bardziej imponujące – powiedziała Teresa Godoj, dyrektor Biura BHP w ArcelorMittal Poland.

Aby dodatkowo zachęcić pracowników do aktywnego uczestnictwa w Tygodniu Zdrowia spośród osób, które skorzystają z oferty zostanie rozlosowanych pięć zaproszeń (po jednym dla każdego z Oddziałów) na weekend SPA dla dwojga wraz romantyczną kolacją.

O ArcelorMittal Poland

ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce, skupiającym ok. 70 proc. potencjału produkcyjnego polskiego przemysłu hutniczego. W skład firmy wchodzi sześć hut: w Krakowie, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Świętochłowicach i Chorzowie. Do koncernu należą także Zakłady Koksownicze Zdzieszowice, będące największym producentem koksu w Polsce i Europie. ArcelorMittal Poland zatrudnia ponad 12 000 osób, a wraz ze spółkami zależnymi – ponad 15 000. Firma produkuje szeroki wachlarz wyrobów długich, płaskich, specjalnych oraz półwyrobów stalowych na potrzeby m.in. budownictwa, przemysłu AGD i transportowego.

Realizując globalną strategię zrównoważonego rozwoju, firma od roku 2004 zainwestowała ponad 4 mld zł w technologie, które znacznie ograniczyły wpływ jej działalności na środowisko naturalne. W dużym stopniu wspiera również społeczności lokalne, inwestując w obszary związane przede wszystkim ze zdrowiem i edukacją.

Więcej informacji o ArcelorMittal Poland można znaleźć na stronie internetowej: www.arcelormittal.com/poland

O ArcelorMittal

1 ArcelorMittal Poland, Teresa Godoj, Tydzień ZdrowiaArcelorMittal to największy na świecie producent stali, obecny w ponad 60 krajach. Firma jest liderem we wszystkich czołowych sektorach rynku stali, w tym sektorze motoryzacyjnym, budowlanym, artykułów gospodarstwa domowego i opakowań. Zajmuje wiodącą pozycję w obszarze badań i rozwoju oraz technologii, jak również posiada rozległe złoża surowców i rozbudowaną sieć dystrybucji. Dzięki zakładom zlokalizowanym w ponad 20 krajach na 4 kontynentach ArcelorMittal jest obecny na wszystkich kluczowych rynkach stalowych, zarówno tych rozwiniętych, jak i rozwijających się.

Wyznając kluczowe dla firmy wartości: zrównoważony rozwój, jakość i przywództwo, ArcelorMittal prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny, dbając o zdrowie, bezpieczeństwo i dobrobyt pracowników i kontrahentów firmy oraz troszczy się o społeczności lokalne, wśród których operuje. Firma jest również przywiązana do zrównoważonego zarządzania zasobami środowiska naturalnego oraz nieodnawialnymi surowcami. Rozwijając najnowocześniejsze technologie produkcji stali i inwestując w badania, czyni także wysiłki na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

W 2010 ArcelorMittal osiągnął dochód w wysokości 78 mld dolarów, a produkcja stali surowej w zakładach firmy wyniosła 90,6 milionów ton, co stanowi średnio 8-procent produkcji światowej. ArcelorMittal jest notowany na giełdzie w Nowym Jorku (pod symbolem MT), Amsterdamie (MT), Paryżu (MT), Brukseli (MT), Luksemburgu (MT) oraz hiszpańskich indeksach w Barcelonie, Bilbao, Madrycie i Walencji (MTS).

Więcej informacji o ArcelorMittal można znaleźć na stronie: www.arcelormittal.com

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu