Sfera PR w służbie sprzedaży

1 Andrzej Czech, Bartosz Zieliński, Sfera Group, Sfera PRWrocławska agencja Sfera PR, będąca częścią Sfera Group, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze PR firm z branży FMCG, budowlanej i finansowej. Oprócz kompleksowego doradztwa w zakresie komunikacji, Sfera PR oferuje swoim klientom także rozwiązania służące poprawie efektywności sprzedaży. Pakiet usług Sfera Sprzedaży integruje działania firmy w obszarach PR i wsparcia sprzedaży.

– Nasi klienci potrzebują wsparcia w różnych obszarach funkcjonowania związanych z komunikacją. Jednym z najważniejszych dla nich jest sfera sprzedaży. Opracowanie programu Sfera Sprzedaży wychodzi naprzeciw podstawowemu wyzwaniu firm, które prowadzą systematyczną komunikacji z klientami – w jaki sposób wykorzystać działania PR do efektywnej realizacji celów sprzedażowych – mówi Andrzej Czech, Dyrektor Zarządzający Sfera Group, w przeszłości menedżer i trener sprzedaży w branży finansowej. – W obliczu spowolnienia gospodarczego, które dotyka obecnie niektórych branż, firmy zastanawiają się, jak rozwijać sprzedaż wykorzystując posiadany potencjał.

Sfera Sprzedaży to pakiet autorskich narzędzi służących zdefiniowaniu najważniejszych barier w systemie sprzedaży oraz wdrożeniu strategii komunikacji uwzględniającej cele i uwarunkowania systemu sprzedaży. W jego skład wchodzą analiza organizacyjna systemu sprzedaży, warsztaty efektywności sprzedaży oraz dedykowane szkolenia. Wdrożenie programu poprzedza telefoniczne lub bezpośrednie badanie sieci sprzedaży oraz konsultacje i wywiady ze sprzedawcami oraz menedżerami sprzedaży.

– W sprzedaży wizerunek firmy budujemy codziennie. Sposób, w jaki sprzedawcy komunikują się z klientami lub partnerami handlowymi, jest jednym z podstawowych narzędzi budowania zaufania do firmy – tłumaczy Andrzej Czech. – Tego wizerunku  nie zbuduje tylko zewnętrzna agencja lub własny dział PR. Kluczem do dobrej komunikacji z klientami jest zaangażowanie do niej zespołu sprzedażowego.

– Najważniejsze jest to, że rozwiązań dla wzrostu sprzedaży powinniśmy szukać najpierw w samej organizacji i doświadczeniu jej pracowników. Z tego powodu w warsztatach, które służą identyfikacji najpilniejszych zmian w systemie sprzedaży, uczestniczą głównie osoby na co dzień kontaktujące się z klientami, a nie menedżerowie czy zarząd firmy. Nawet najtrudniejsze zmiany łatwiej wdraża się w życie, gdy cały zespół jest ich autorem – podkreśla Bartosz Zieliński, Dyrektor ds. Sprzedaży w Sfera Group.

Warsztaty i szkolenia firma realizuje zarówno w siedzibach swoich klientów, jak i we własnym Centrum Szkoleniowym „Dwór Korona Karkonoszy” zlokalizowanym w Sosnówce koło Karpacza.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu