Top 10 aplikacji na Facebooku

Aplikacje stały się nieodłącznym elementem naszej codziennej aktywności na Facebooku. Gemius prezentuje zestawienie dziesięciu najpopularniejszych programów, które rozkochały w sobie internautów. Ranking przygotowany został na bazie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za sierpień 2012 roku.

Ulubioną aplikacją użytkowników Facebooka jest „Mój kalendarz”. Z rozwiązania skorzystało w lipcu ponad 1 100 000 realnych użytkowników. Mimo że w kolejnym miesiącu popularność wirtualnego kalendarza spadła do niewielu ponad 900 tysięcy, to wynik i tak uznać można za imponujący. Tylko w sierpniu w Polsce z tej aplikacji skorzystała blisko 7% użytkowników serwisu Marka Zuckerberga.

Tuż za „Moim kalendarzem” plasuje się w rankingu aplikacja „Diamond Dash”, która zdobyła w sierpniu uznanie ponad 660 tysięcy osób. Nieco słabiej wypada trzecia w klasyfikacji najpopularniejszych aplikacji – „Monster World”, z której w sierpniu skorzystało niemal 5% facebookowiczów, czyli ponad 620 tysięcy osób.

Czwarte miejsce w zestawieniu zajęła aplikacja „MagicLand” z wynikiem niemal 404 tysiące użytkowników, piąte „The Ville” z prawie 400 tysiącami realnych użytkowników.

W drugiej połowie stawki znalazły się aplikacje: „Bubble Witch”, „ChefVille”, „Castle Ville”, „Bubble Island” i zamykająca zestawienie top 10 – „Bubble Safari”.

Największym przegranym w sierpniu okazała się aplikacja „Bubble Safari”, która jeszcze miesiąc wcześniej cieszyła się zainteresowaniem aż 620 tysięcy osób i była szóstą najpopularniejszą aplikacją na Facebooku. Dane opracowane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius za sierpień 2012 pokazują, że z aplikacji tej skorzystało mniej niż 350 tysięcy osób.

O Gemius

Międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu oraz konsultingu. Gemius założony został w Polsce w 1999 roku i prowadzi działalność w 30 krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap). W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu