E-biznes w świecie aplikacji

Oryginalny pomysł polskich programistów w ciągu kilku miesięcy zawładnął wyobraźnią entuzjastów mody i stylu. To pierwsza porównywarka ubrań, która jest połączona z platformą do głosowania. Liczy obecnie ponad pół miliona unikalnych użytkowników miesięcznie, a to dopiero początek.

Aplikacja na smartfony i widget dla sklepów online. To Lookmash w całej okazałości. Jak dotąd nikomu nie udało się jeszcze stworzyć tak prostej w formie usługi doradczej działającej na tak szeroką skalę. Twórcy Lookmash wdrożyli swój produkt w kilkunastu sklepach modowych i docelowo zamierzają go wprowadzić do innych sektorów e-commerce. Lookmash jest jedyną na świecie porównywarką ubrań, w której cena nie odgrywa roli. Liczy się wskazanie, sugestia, rada, w czym będziemy prezentować się korzystniej. Trójmiejski wynalazek codziennie pomaga tysiącom osób podjąć właściwą decyzję podczas tradycyjnych zakupów w sklepie i zakupów online. Dla kupujących zakupy stały się prostsze i o wiele bardziej ekscytujące. Dla właścicieli sklepów online stwarza szansę na osiągnięcie wyższego poziomu konwersji i na pozyskanie klientów na dłużej.

Smartfon w roli stylisty

Darmowa aplikacja dostępna jest na trzy rodzaje telefonów, do pobrania w AppStore, Google Play i Market Place. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata. Możemy ich naprowadzić, wybierając rodzaj spotkania, na jakie chcemy daną rzecz wykorzystać. Na bieżąco śledzimy wyniki, które mogą być dla nas źródłem inspiracji. Już po kilkunastu sekundach pojawiają się pierwsze. Aplikacja jest pomocna tym, którzy robiąc zakupy, chcą podeprzeć się opinią znajomych. Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań, a przekroczyła już 5 tysięcy, stanowi użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów. Zdaniem Łukasza Brzezińskiego, twórcy Lookmash: „Zaskakujący jest fakt, iż mimo, że żyjemy w erze smartfonów, Facebooka oraz szerokiego dostępu do internetu, to w podejmowaniu decyzji  liczy się głównie MMS. Klienci sklepów przesyłają zdjęcia z przymierzalni z pytaniem, co powinni kupić. Uważamy, że aplikacja na smartfony ma szansę zdetronizować MMSy”. Za zasadnością korzystania z aplikacji przemawiają wyniki badania „Stosunek Polaków do reklam” przeprowadzonego w 2010 r. przez Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi dla serwisu poznajomosci.pl. Wynika z niego, że dla 63 proc. badanych najważniejszym źródłem informacji o produktach i usługach jest opinia znajomego, a dla 57 proc. liczy się zdanie rodziny. Posługując się aplikacją Lookmash, na te opinie możemy liczyć w szczególności.

Widget dla sklepów

Dla sklepów internetowych i ich klientów przeznaczony jest funkcjonalny, prosty w obsłudze widget działający na zasadzie drag&drop. Ostatnie badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC pokazały, że 83 proc. użytkowników internetu kupuje w sieci, jednocześnie 70 proc. potencjalnych klientów rezygnuje z zakupów ze względu na brak przekonania, co do słuszności dokonanego wyboru. Często nie wraca na stronę danego sklepu. Widget pozwala klientom podjąć decyzje zakupowe dzięki pomocy społeczności internetowej Lookmash, Facebook oraz stron partnerskich (lookmash.com, blogi modowe i aplikacje mobilne). Zgodnie ze statystykami prowadzonymi przez Lookmash, widgeta używa aż do 5 proc. użytkowników sklepów internetowych. Sklepom przynosi korzyść w postaci zwiększonego poziomu konwersji aż do 12 proc. Zważywszy, że z aplikacji Lookmash miesięcznie korzysta ponad pół miliona unikalnych użytkowników, ten poziom ma szansę się zwiększyć. Dodatkowo, sklepy mogą liczyć na lojalność klienta i zdobycie nowych, gdyż w każdym przypadku przy danym produkcie wyświetlają się dane sklepu. Widget dostępny jest w kilku wersjach językowych (w tym po polsku) i można go znaleźć w kilkunastu sklepach modowych w Polsce, Europie i USA. Niebawem zagości także w witrynach dużych sieci.  – Sprzedaż on-line jest najszybciej rozwijającą się gałęzią rynku e-commerce, ilość transakcji rośnie z roku na rok i nic nie wskazuje na to, by ta tendencja miała się odwrócić. W dodatku tkwi w niej duży potencjał, co sprawia, że już niebawem większość transakcji może przebiegać właśnie w ten sposób – dodaje Łukasz Brzeziński.

Miejsce na rynku

Innowacyjność Lookmash została doceniona w branżowych konkursach. Znalazł się w finałowej 15. konkursu Startupfest.pl, gdzie prezentowane są najciekawsze pomysły na biznes w branży internetowej, a także w InternetBeta Startup Sito 2012. Trwają rozstrzygnięcia Ekomers 2012.

Rosnącą popularność serwisu obrazują zarówno liczba dodanych porównań przekraczająca 20 000 jak i  ponad 3 miliony głosów. To najlepsza rekomendacja dla portalu i zachęta dla sklepów internetowych do nawiązania współpracy. To zarazem dowód na to, że pomysł trójmiejskich informatyków znalazł swoje miejsce na wymagającym rynku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu