Amadeus podpisał pięcioletnią umowę z Weco Travel

przez | 18/10/2012

Amadeus IT Group S.A., dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, poinformował o  przedłużeniu umowy z Weco Travel, jednym z liderów obsługi podróży służbowych w Polsce i na świecie. Amadeus udostępnia firmie Weco Travel globalny system rezerwacyjny i dystrybucyjny, umożliwiający rezerwację i sprzedaż usług dostawców rynku turystycznego. Umowa o zasięgu regionalnym została podpisana na okres 5 lat.

Weco Travel istnieje w Polsce od 1992 roku, zapewniając swoim klientom profesjonalną obsługę podróży służbowych. Oprócz sieci biur na terenie Polski firma posiada również swoje oddziały poza granicami kraju: na Węgrzech, w Rumunii oraz w Czechach. Współpraca z firmą Amadeus obejmuje rynek polski, czeski i słowacki, rumuński oraz węgierski. Amadeus zobowiązał się również, że wspólnie z Weco Travel będzie pracował nad projektami mającymi na celu wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych w firmie.

– Firmę Weco Travel wspieramy technologicznie od początku jej istnienia. Cieszymy się, że po raz kolejny jej zarząd zaufał naszemu doświadczeniu, oferowanemu systemowi GDS oraz innowacyjnym rozwiązaniom optymalizującym zarządzanie podróżami służbowymi dostępnym w  naszym portfolio produktów – komentuje Iwona Białobrzycka, zastępca dyrektora generalnego Amadeus Polska. – Porozumienie ma dla nas duże znaczenie strategiczne, ponieważ pozwala wzmocnić naszą pozycję zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym, a także rozszerzyć zakres działania o nowe, ważne rynki – dodaje.

– Podpisana umowa jest naturalną kontynuacją naszej dotychczasowej, owocnej współpracy. Jesteśmy przekonani, że wiedza i doświadczenie firmy Amadeus pozwolą nam jeszcze bardziej podnieść jakość oferowanych usług oraz przyczynią się do dalszego rozwoju naszej firmy – przyznaje J.J. Singh, CEO, Weco Travel.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W  2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 947 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. Jest ona uwzględniana w indeksach giełdowych takich jak IBEX 35, STOXX Europe 600 oraz Dow Jones Sustainability Index (DJSI).

W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.