Codemedia dla Tesco – ruszyła kampania wspierająca katalog produktów pozaspożywczych

Dom mediowy Codemedia SA przygotował kampanię dla sieci handlowej Tesco. Kampania, zaplanowana na 2 tygodnie, ma charakter sprzedażowy; jej głównym celem jest promocja interaktywnego katalogu z aktualną ofertą produktów pozaspożywczych Tesco.

W kampanii zastosowane zostały m.in. RTB (Real Time Bidding) i narzędzia remarketingowe.

Grupą docelową kampanii są osoby aktywnie korzystające z ofert sieci handlowych, potencjalnie zainteresowane katalogiem Tesco i zakupami w tej sieci. Dzięki zastosowaniu mechanizmów retargetowania, wykorzystywanych w kampanii display, przekaz dotrze m.in. do osób, które wcześniej oglądały już gazetkę spożywczą Tesco online. Będą one zachęcane by pobrać (lub obejrzeć online) także interaktywny katalog, w którym znajduje się oferta: artykułów samochodowych, zniczy, odzieży zimowej, zabawek i artykułów „dla domu”.

– Obecna kampania to kolejna odsłona informowania o naszych katalogach produktów przemysłowych w Internecie. Wykorzystuje ona zarówno komunikację zasięgową w największych polskich portalach, jak i promocję poszczególnych produktów w oparciu o mechanizmy SEM – mówi Wit Nirski, kierownik ds. marketingu interaktywnego w Tesco Polska.

Kampania została zaplanowana na dwa tygodnie. Poza kampanią display w portalach i działaniami SEM, obejmuje także m.in. działania w serwisach z ofertami promocyjnymi sieci handlowych oraz e-mailingi.

– W kampanii zostały zastosowane narzędzia retargetingowe, a duża część powierzchni display kupowana jest w modelu RTB, poprzez platformę Quantum. Tesco jest w gronie pionierów jeśli chodzi o wykorzystywanie RTB – robimy to wspólnie już od prawie dwóch lat i zawsze przynosi to bardzo dobre efekty – dodaje Anna Gruszka, Co-managing Director Codemedia SA.

Quantum jest platformą buyingową i optymalizacyjną Codemedia, która pozwala na zakup reklam w tzw. czasie rzeczywistym (RTB) na globalnym rynku AdExchange. Wykorzystywana jest już od 1,5 roku – pierwsze kampanie w modelu RTB Codemedia prowadziło na początku 2011 roku. Obecnie do platformy Quantum przyłączonych jest 18 dostawców powierzchni, między innymi: Adx, Facebook Ad Exchange, Rubicon, AppNexus, Improve Digital, OpenX, Pubmatic, Criteo, AdBrite, Admeld, Adjug – daje to łączny potencjał emisyjny na poziomie 14 mld odsłon w skali miesiąca na rynku polskim.

Dom mediowy Codemedia wspólpracuje z Tesco od 2009 roku, w zakresie obsługi mediowej w Internecie. W listopadzie ub.r., po 2 latach współpracy, Codemedia SA wygrała przetarg na dalszą obsługę tej sieci (w przetargu uczestniczyło pięć firm, m.in. Mediacom i Hypermedia Isobar).

 

Codemedia SA to dom mediowy, którego oferta wykracza daleko poza klasyczne usługi planowania i zakupu mediów. Spółka dostarcza usługi zarówno z obszaru szeroko pojętej strategii komunikacji jak i performance marketingu czy direct response , w tym m.in. organizowania działań sprzedażowych (partnerstwa, programy afiliacyjne), akwizycji klientów (lead generation, budowa baz danych), programy promocji sprzedaży, czy email marketing.

Wśród głównych klientów Codemedia znajdują się m.in. TCHIBO Direct, TESCO, Gumtree, Maspex Wadowice (marki: Tymbark, Lubella, Kubuś, Tiger), czy AmRest (Pizza Hut, KFC).

Codemedia istnieje od czerwca 2008 roku. Od lutego 2011 r. spółka jest notowana na New Connect. W październiku 2011 r. Codemedia połączyła się z domem mediowym Mediasense. W ostatnim konkursie Marketing in Interactive Excellence (MIXX) Awards 2011, rozstrzygniętym w listopadzie 2011 r., Codemedia zdobyła dwie nagrody, które przyznawane są najbardziej kreatywnym i efektywnym kampaniom internetowym. Kampania „KFC SoGood”, zrealizowana przez Codemedia dla AmRest, zwyciężyła w kategorii „Najlepsze zastosowanie nowych mediów”. Kampania oparta była o interaktywną grę augmented reality w restauracjach KFC, realizowana była wspólnie z agencją interaktywną Lemon Sky (dawniej Adv.pl). Z kolei kampania „Włącz myślenie”, realizowana wspólnie z Fabryką Komunikacji Społecznej dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wygrała w kategorii „Kampanie społeczne i non-profit”.

W maju br. dom mediowy Codemedia otrzymał wyróżnienie w tegorocznym raporcie specjalnym „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe” magazynu „Media & Marketing Polska” – o przyznaniu tytułów i wyróżnień decydowały trzy podstawowe kryteria: badanie MB SMG/KRC (pomiar zadowolenia klientów domu mediowego), dane finansowe i skuteczność biznesowa.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu