Alegratka.pl w technologii Responsive Web Design

Grupa Polskapresse przeprowadziła relaunch serwisu darmowych ogłoszeń drobnych Alegratka.pl dzięki, któremu serwis jako pierwszy w Polsce, stworzony jest w technologii Responsive Web Design.

Dzięki zastosowaniu technologii Responsive Web Design, serwis łatwo adaptuje się do wielkości ekranu urządzenia mobilnego czy okna przeglądarki tradycyjnego komputera. Celem wdrożenia zmian było udostępnienie serwisu zarówno użytkownikom komputerów desktopowych jak i urządzeń mobilnych.

„Alegratka.pl w nowej odsłonie to serwis, który ma wzmocnić ofertę ogłoszeniową Grupy Polskapresse, uzupełniając ofertę serwisów specjalistycznych Dom.Gratka.pl, Moto.Gratka.pl oraz Praca.Gratka.pl – mówi Aleksander Heba, Product Manager Alegratka.pl – Oczywiście plany mobilne nie zamykają się na projekcie responsywnym, planujemy wdrożenie aplikacji mobilnych na platformę Android oraz iOS.”

W ramach relaunchu serwisu Alegratka.pl zmieniona również została grafika strony głównej, układ i grafika na karcie ogłoszeń oraz liście wyszukiwania. Pierwszy, zakończony etap wdrożenia zaspokaja potrzeby użytkownika szukającego. Wdrożenie drugiego etapu obejmie zmiany w procesie dodawania ogłoszenia oraz profilu użytkownika.

„Praca nad projektem responsywnym wpłynęła znacząco na jakość serwisu. Projektowanie wg. metody „mobile first” spowodowało znaczące uproszczenie wielu funkcjonalności i polepszyło ekspozycję kontentu ogłoszeniowego – mówi Aleksander Heba – Na bieżąco przeprowadzać będziemy dalsze optymalizacje serwisu, tak by maksymalnie spełnić potrzeby użytkownika.”

Zmiany w serwisie nie ograniczyły się jedynie do nowego projektu . Ogłoszenia Alegratka.pl prezentowane są dodatkowo w 230 serwisach lokalnych portalu NaszeMiasto.pl, dzięki czemu docierają dodatkowo do 3,8 mln unikalnych użytkowników miesięcznie*.

*źródło: Gemius – wrzesień 2012

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu