SEGRO i Decathlon z nowym projektem w Gliwicach

SEGRO, wiodący deweloper i zarządca nowoczesnej powierzchni magazynowej w Europie, oddał do użytkowania nowoczesne centrum dystrybucyjne firmy Decathlon w ramach SEGRO Business Park Gliwice. Obiekt, którego realizacja trwała dziesięć miesięcy, jest już w pełni operacyjny. Jego powstanie ma wesprzeć rozwój firmy w szczególności w Polsce oraz Czechach.

Decathlon, sieć sklepów sportowych oferujących profesjonalny sprzęt, akcesoria i odzież sportową, jest obecna w Polsce od 2001 roku. Obecnie sieć dystrybucji firmy na krajowym rynku stanowi 26 sklepów, w których pracuje ponad 1500 osób. Z nowego centrum dystrybucyjnego, w którym zatrudnienie znajdzie do 200 osób, zaopatrywane będzie wkrótce 40 placówek firmy.

W 2007 roku firma została najemcą 20 000 m2 powierzchni w Tulipan Park Gliwice, będącym pierwszym i obecnie największym projektem SEGRO na Śląsku. Po czterech latach udanej współpracy z SEGRO Decathlon zdecydował się powiększyć użytkowaną powierzchnię magazynową. W wyniku przetargu realizacja inwestycji została powierzona sprawdzonemu i wiarygodnemu partnerowi, jakim jest SEGRO. Jest to kolejny sukces firmy potwierdzający wysoką jakość usług dewelopera i zarazem następny krok we wzajemnej współpracy obu firm.

Nowopowstałe centrum dystrybucyjne Decathlon to, zaprojektowany według indywidualnych wymagań klienta, samodzielny obiekt typu build-to-suit oferujący 31 700 m2 powierzchni z możliwością jej rozszerzenia o kolejne 10 000 m2. Spełnienie bardzo wysokich standardów bezpieczeństwa oraz wyposażenie budynku w zaawansowane rozwiązania techniczne były priorytetami przy projektowaniu obiektu. Największą wprowadzoną innowacją jest 450-metrowy taśmociąg, który znacznie usprawnia proces odbioru, sortowania i wysyłki towarów do klientów. System magazynowania umożliwia swobodne przechowywanie 14 000 palet oraz 46 000 paczek. Nowe centrum zrealizowano również z dbałością o komfort pracowników, którzy mają szansę pracować w miejscu nowoczesnym i bezpiecznym. Jednym z udogodnień powstałych z myślą o ich wygodzie jest wielofunkcyjne boisko znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie budynku.

Pierwszą inwestycją SEGRO w Gliwicach był Tulipan Park Gliwice, oferujący obecnie już 140 000 m2 istniejącej powierzchni przeznaczonej na magazyny i lekką produkcję, w znakomitej lokalizacji, w sąsiedztwie autostrady A4, 15 km od skrzyżowania autostrad A1 i A4. Atutem parku położonego na terenie 48-hektarowej działki jest potencjał rozwojowy, który obejmuje kolejne 50 000 m².

W ramach ekspansji dewelopera w regionie powstała kolejna inwestycja – SEGRO Business Park Gliwice, obejmująca dwa wolnostojące obiekty typu build-to-suit zlokalizowane na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Podstrefy Gliwice. Pierwszy z nich to samodzielny budynek zaprojektowany zgodnie z wymaganiami klienta dla HL Display. Drugim jest oddane na początku sierpnia centrum dystrybucyjne firmy Decathlon. Oba obiekty są strategicznie zlokalizowane w pobliżu centrum Gliwic, obok drogi krajowej nr 88 prowadzącej bezpośrednio do autostrady A4. Obecnie portfolio SEGRO w regionie obejmuje 185 000 m².

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu