Trójmiasto stawia na praktyczne public relations

Trójmiasto cieszy się w Polsce świetną reputacją. Z Diagnozy Społecznej 2011 profesora Janusza Czapińskiego wynika, że Gdynia jest miastem najszczęśliwszych ludzi w Polsce. Sopot ma opinię jednego z najelegantszych kurortów w tej części Europy, a Gdańsk jest jednym z największych ośrodków kulturalnych w naszym kraju.

Atrakcyjna lokalizacja i przyjazne warunki dla biznesu przyciągają do Trójmiasta turystów oraz przedsiębiorców. Trójmiasto potrafi wykorzystać swoje walory do budowania dobrego wizerunku, a miejskie uczelnie kształcą tu specjalistów, którzy będą dbali o reputację aglomeracji w przyszłości. Na stronie internetowej www.studiapr.pl Uniwersytet Gdański prowadzi właśnie nabór na studia podyplomowe kształcące specjalistów ds. public relations.

Dobry wizerunek Trójmiasta

Z raportu na temat wielkich miast Polski przygotowanego w 2011 r. przez firmę doradczą PwC wynika, że Trójmiasto znajduje się w czołówce polskich miast, jeśli chodzi o wizerunek. Autorzy dokumentu podkreślają, że Trójmiasto prezentuje się dobrze zarówno pod względem ogólnego wizerunku, jak i miejsca na mapie kultury wysokiej. Wnioski te nie powinny nikogo dziwić, ponieważ wydarzenia kulturalne, biznesowe czy sportowe, organizowane na terenie Gdańska, Sopotu czy Gdyni, każdego roku przyciągają setki tysięcy gości. Jeśli doliczyć do tego spotkania związane z Polską prezydencją w UE w Sopocie czy organizację mistrzostw Europy w piłce nożnej, to rok 2012 jest dla Trójmiasta wyjątkowo udany. Uzupełnieniem walorów turystycznych i biznesowych jest oferta edukacyjna Trójmiasta, dająca możliwość kształcenia profesjonalistów ds. komunikacji pracujących na co dzień w firmach prywatnych i urzędach. Do zawodu specjalisty ds. PR przygotowuje Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego, który na stronie www.studiapr.pl prowadzi nabór na trzecią edycję studiów podyplomowych „Innowacyjne praktyki public relations”.

W obecnych warunkach ekonomicznych, decyzje o zakupie towaru, usługi czy wyborze wakacyjnej lokalizacji podejmujemy w oparciu o rzeczywiste walory wybieranego produktu oraz o nasze wyobrażenie o danej rzeczy. Dlatego dobry wizerunek jest tak istotnym elementem funkcjonowania każdej firmy czy instytucji. W związku z tym wciąż rośnie zapotrzebowanie na kompetentnych specjalistów ds. budowania wizerunku. Na studiach podyplomowych z public relations stawiamy na praktyczne aspekty pracy specjalisty ds. PR. Słuchacze na zajęciach spotkają się zarówno z kadrą dydaktyczną naukowców z UG, jak i z rzecznikami prasowymi, konsultantami PR, blogerami, dziennikarzami czy specjalistami ds. social media. Absolwenci naszych studiów mogą szybko poszerzyć swoje kompetencje i natychmiast przenieść nowe umiejętności do środowiska, w którym już pracują lub zwiększyć swoje szanse na znalezienie zatrudnienia. – mówi prof. UG, dr hab. Dorota Simpson, kierownik studiów podyplomowych „Innowacyjne praktyki public relations” na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego.

Dobry kierunek na przyszłość

Z badań przeprowadzonych w 2011 r. przez Związek Firm Public Relations wynika, że przychody firm oferujących usługi PR rosną. Największą szansę na rozwój branża PR widzi we wzroście świadomości potencjalnych klientów. Zawód konsultanta ds. PR jest wymagającą profesją. Od praktyków oczekuje się dużej odporności na stres, analitycznego myślenia, znajomości trendów społecznych, wysokich standardów etycznych oraz wysokiej kompetencji komunikacyjnej. Programy studiów public relations prowadzone są na najlepszych uniwersytetach na całym świecie, a w Polsce kierunek ten cieszy się bardzo dużą popularnością.

Podyplomowe studia „Innowacyjne praktyki public relations” na Uniwersytecie Gdańskim były strzałem w dziesiątkę. Studia pomogły mi odkryć nowe kanały komunikacji z Klientami. Od czasu ukończenia studiów zupełnie inaczej patrzę na możliwości nawiązania i podtrzymania nowych relacji zarówno z Klientami, jak i innymi interesariuszami naszego hotelu. Dużym atutem zajęć była ich interaktywność, ciekawe ćwiczenia praktyczne prowadzone były w atrakcyjnej formie. Ponadto studia pozwalały rozwinąć umiejętność autoprezentacji oraz pokazały mi, jak wiarygodnie i skutecznie komunikować się z otoczeniem. Gorąco polecam! – mówi Małgorzata Winiarska, Prezes Hotelu Haffner w Sopocie.

W Trójmieście znajduje się wiele miejsc, gdzie o pracę mogą ubiegać się specjaliści ds. PR. Duże firmy, urzędy, instytucje kultury oraz wyspecjalizowane agencje PR na bieżąco rekrutują nowych pracowników. Ponadto część osób może zdecydować się na otwarcie własnej firmy świadczącej usługi PR. Dynamiczny rozwój branży w całym kraju powinien przynieść wzrost zapotrzebowania na specjalistów ds. PR również na Pomorzu.

 

Studia podyplomowe „Innowacyjne praktyki public relations” mają na celu kształcenie i doskonalenie praktycznych umiejętności strategicznego planowania i realizacji działań PR. Studenci nauczą się, jak dobierać i wykorzystywać nowoczesne narzędzia komunikacji, które pozwolą im na kształtowanie relacji z grupami odbiorców oraz wpływanie na ich działania. „Innowacyjne praktyki public relations” wyróżniają się spośród innych ofert edukacyjnych nastawieniem na poszerzanie wiedzy praktycznej. Kadrę studiów stanowią zarówno wybitni praktycy PR, jak i doświadczeni wykładowcy akademiccy. Podczas zajęć studenci zdobywają wiedzę z dziedziny PR poprzez uczestnictwo w warsztatach z wykorzystania social media w PR, marketingu internetowego, analizę case studies, gry symulacyjne, pracę z kamerą, dyskusje z ekspertami czy burze mózgów.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu