Pamiętaj, masz prawo wiedzieć więcej… o antykoncepcji

1 AIDS, antykoncepcja, Durex, Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego, Maja Medowska

W wielu rodzinach i szkołach rozmowy z młodymi ludźmi o seksie oraz antykoncepcji traktowane są nadal jak tabu. Warto jednak zdać sobie sprawę, że wiedza na ich temat przekazana w odpowiedni sposób pomaga młodzieży podejmować rozsądne decyzje. Dlatego marka Durex, która ma na względzie promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych, zaangażowała się w akcję „Antykoncepcja – masz prawo wiedzieć”.

Czas na zmianę!

Jak wynika z badań Durex Sex Wellbeing Global Survey, w dzisiejszych czasach głównym źródłem nauki o seksie i poszukiwania informacji są przyjaciele lub znajomi (42%), książki (41%) oraz internet (35%), nie zaś zajęcia w szkole. Podejście do tego tematu planują zmienić przedstawiciele Fundacji Promocji Zdrowia Seksualnego im. dr. Stanisława Kurkiewicza, którzy na początku października br. rozpoczęli ogólnopolską kampanię „Antykoncepcja – masz prawo wiedzieć”. Jest to akcja, która ma wspomóc szerzenie informacji na temat bezpiecznych zachowań seksualnych oraz dostępnych metod antykoncepcji, w tym metod rekomendowanych dla nastolatków przez Światową Organizację Zdrowia. Działania wspiera marka Durex, która pragnie zachęcić Polaków do otwartego mówienia o seksie.

Bezwstydnie o seksie

Z badań Durex Sex Wellbeing Global Survey 2012 wynika, że na świecie zawsze podczas kontaktów seksualnych zabezpiecza się zaledwie jedna osoba na siedem. Może wynikać to ze wstydu, który towarzyszy pożyciu intymnemu i często jest powodem podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych. Droga ta może prowadzić do trudnych sytuacji, takich jak niespodziewane ciąże czy zarażenie AIDS.

Wyniki naszego badania pokazują, że temat bezpieczeństwa seksualnego w praktyce wciąż pozostawia wiele do życzenia. Dlatego też zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii społeczno-edukacyjnej „Bezwstydnie o seksie” i zaangażowanie w akcję „Antykoncepcja – masz prawo wiedzieć”. Pragniemy zachęcić Polaków do bezwstydnych rozmów o tej intymnej, ale jakże ważnej sferze naszego życia – mówi Maja Medowska, Durex Brand Manager.

Co na to świat?

Z badania Durex Sex Wellbeing Global Survey wynika, że każdorazowo podczas kontaktów seksualnych prezerwatyw używa zaledwie 19% mieszkańców Azji i Ameryki Południowej, 15% Afryki, 12% Europy i 10% Australii. Najrzadziej prezerwatywy stosują zaś osoby z Ameryki Północnej, gdzie przyznaje się do tego tylko 9%.  Najbardziej konsekwentni w tej kwestii są natomiast mieszkańcy Grecji, Indii i Japonii (22%), najmniej – Czech (3%).  Cieszy jednak fakt, że według czterech na pięciu mieszkańców na świecie, odpowiednia edukacja seksualna społeczeństwa pomaga podejmować bardziej odpowiedzialne zachowania seksualne.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu