“Email w biegu”: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną – raport GetResponse

Niemal 24% badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% użytkowników smartfonów najczęściej wykorzystuje je do sprawdzania poczty email, a 63,3% z nich prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową – wynika z raportu „Email w biegu” przygotowanego przez ekspertów GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali popularność urządzeń mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż.

Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Natomiast, najczęściej używanym w tym celu narzędziem, jest laptop (37,9%). Na drugim miejscu uplasował się smartfon (21%). Z kolei korzystanie z komputera stacjonarnego zadeklarowało jedynie niecałe 15% ankietowanych.

Użytkownicy smartfonów najczęściej wykorzystują je (oprócz wykonywania połączeń telefonicznych) do sprawdzania poczty email (18,3%). Respondenci wskazywali również przeglądanie stron internetowych (17,8%) i korzystanie z aplikacji mobilnych (15%).

Ponadto, 63,3% użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję emailową (wysyła i odbiera wiadomości email). A niemal 68% wykorzystuje smartfony do sprawdzania zarówno korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Ponadto, zdecydowana większość (70,5%) użytkowników wykorzystujących smartfony do sprawdzania poczty email, robi to regularnie z taka samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.

W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, 74,3% polskich użytkowników smartfonów deklaruje, że w przypadku, gdy otrzymana wiadomość nie wyświetla się poprawnie na urządzeniu mobilnym, to zostanie ona później przeczytana jeszcze raz na urządzeniu stacjonarnym.

Ponad połowa (62,9%) użytkowników smartfonów wykorzystujących je do sprawdzania poczty email przyznała, że newsletter przeczytany na urządzeniu mobilnym nie skłonił ich do zakupu reklamowanego produktu.

„Tempo “konsumpcji” poczty na urządzeniach mobilnych w USA jest jeszcze szybsze. Według badania agencji Return Path, do końca 2012 roku więcej emaili otwieranych będzie na smartfonach niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Dla marketerów to niezwykle ważna informacja i duży zwrot w optymalizacji kampanii email marketingowych. Aby wyjść naprzeciw trendom i nadal uzyskiwać pożądany zwrot z email marketingowych inwestycji, należy korzystać z platform umożliwiających sprawdzenie poprawności wyświetlania mailingu na urządzeniach mobilnych oraz ilości użytkowników smartfonów wśród odbiorców naszych komunikatów.” – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.06 – 25.07.2012 r.

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie “Email w biegu”: Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną

Patronami medialnymi badania są serwisy Ekomercyjnie, Media2, Mediarun, Dziennik Internautów, Internet Standard, Nowy Marketing oraz Nowoczesna Firma.

O GetResponse1 GetResponse, Maciej Ossowski

Platforma GetResponse jest produktem firmy Implix posiadającej ponad 13-letnie doświadczenie w email marketingu. Z usługi korzysta obecnie ponad 210,000 klientów z blisko 200 krajów (w tym 5,200 klientów z Polski). GetResponse oferuje wiele praktycznych rozwiązań niezbędnych do prowadzenia efektywnych kampanii email marketingowych z wykorzystaniem narzędzi takich jak: newslettery (ponad 300 gotowych do użycia szablonów), wiadomości automatyczne, video emaile, ankiety internetowe, integracje z mediami społecznościowymi oraz rozbudowane statystyki. GetResponse oferuje również dedykowane rozwiązania dla klientów korporacyjnych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu