Abra S.A., ogólnopolska sieć sklepów meblowych, w najbliższych latach oprze rozwój o franczyzę. Oprócz liczącej dziś 72 sklepy sieci własnej, spółka będzie intensywnie rozwijać kanał partnerski w miastach do 100 tys. mieszkańców.
Należąca do międzynarodowej Grupy Steinhoff spółka Abra S.A. jest obecnie największą nieproducencką siecią sklepów meblowych. Firma liczy 81 sklepów, w tym 9 franczyzowych. W najbliższych latach spółka zamierza skoncentrować się na rozwoju sieci licencyjnej w miastach do 100 tys. mieszkańców.
– Intensywna budowa sieci franczyzowej jest dla nas naturalnym etapem rozwoju – mamy rozpoznawalną markę oraz stabilną sieć własną w dużych miastach. Rozwój w mniejszych miastach opieramy o franczyzę i sprawdzony model biznesowy, potwierdzony wynikami pierwszych placówek licencyjnych – wyjaśnia Dorota Placzyńska menadżer ds. rozwoju sieci.
Inwestycja we franczyzowy sklep meblowy Abra wynosi ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje adaptacja i wyposażenie placówki zgodnie ze standardami firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu. Abra nie pobiera opłaty marketingowej.
– Opracowując nasz model franczyzowy założyliśmy rozszerzanie współpracy z dotychczasowymi franczyzobiorcami i premiowanie przedsiębiorców, którzy decydują się na otwieranie kolejnych sklepów – mówi Dorota Placzyńska. – To założenie się sprawdza, bowiem po roku od uruchomienia pierwszego sklepu franczyzowego mamy już trzech multifranczyzobiorców.