Kostrzewa PR promuje Dom Kereta

Agencja Kostrzewa PR nawiązała współpracę z Fundacją Polskiej Sztuki Nowoczesnej. Agencji powierzono zadania z zakresu doradztwa public relations oraz promocji związanej z instalacją artystyczną Dom Kereta – znanego do tej pory jako najwęższy dom na świecie.

Dom Kereta jest obecnie sztandarowym projektem Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. Instalacja artystyczna autorstwa Jakuba Szczęsnego ma formę wkładki, umieszczonej pomiędzy dwoma budynkami na skrzyżowaniu ulic Chłodnej 22 i Żelaznej 74 w Warszawie. Działka, na której stanie Dom, ma w najwęższym miejscu 92 centymetry, w najszerszym – 152 centymetry. Jego gospodarzem będzie izraelski pisarz polskiego pochodzenia – Etgar Keret.

 

Oficjalne otwarcie instalacji przewidziane jest na 20 października br. Począwszy od stycznia 2013 roku w Domu Kereta rozpocznie się program rezydencyjny. Na specjalne zaproszenie gospodarza, Etgara Kereta, w Domu zamieszkają polscy i zagraniczni artyści, przedstawiciele świata sztuki i kultury. Każdemu programowi rezydencyjnemu towarzyszyć będą różne wydarzenia kulturalne, powiązane z działalnością artystyczną rezydenta.

 

– Dom będzie pełnił funkcję przestrzeni, w której można żyć i tworzyć. Będzie stymulował życie artystyczne stolicy i – w co wierzymy – stanie się ważnym symbolem współczesnej Warszawy, zakorzenionej w swojej pięknej i skomplikowanej historii. Już dziś Dom przyciąga uwagę mediów z całego świata. Mamy nadzieję, że ukaże najbardziej interesującą twarz Warszawy – otwartej na niestandardowe działania – mówią Sarmen Beglarian i Sylwia Szymaniak, kuratorzy projektu.

 

Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, założona w 1985 roku przez Piotra Nowickiego, jest jedną z pierwszych niezależnych instytucji typu non-profit w Polsce działających na polu kultury. Jej celem jest otaczanie opieką i promowanie utalentowanych, wyróżniających się osiągnięciami twórców, których działalność artystyczna przyczynia się do rozwoju sztuki współczesnej, a przede wszystkim polskiej kultury plastycznej. Ponadto Fundacja wspiera artystów niezależnych w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2005 roku Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej jest organizacją pożytku publicznego.

 

Agencja Kostrzewa PR została wybrana na podstawie rekomendacji. Umowa została podpisana z końcem września na czas realizacji projektu, która przewidziana jest do 2016 roku. Za obsługę projektu odpowiedzialny jest Maciej Kawiński.

 

Kostrzewa PR od samego początku działalności pracuje dla klientów z obszaru kultury i showbiznesu. Agencja na stałe współpracuje z warszawskim Teatrem Żydowskim i Teatrem Montownia (również przy indywidualnych projektach poszczególnych aktorów Montowni – Marcina Perchucia i Rafała Rutkowskiego). Kostrzewa PR pracowała również dla: IX edycji Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera, Muzeum Powstania Warszawskiego przy okazji projektu „63 dni z życia Warszawy”, Centrum Sztuki Impart m.in. przy pierwszej edycji „Interdisciplinary Fringe Festival” Wrocław 2011, Teatru Studio w Warszawie, Centrum Kultury w Lublinie (Teatr Provisorium i Kompania Teatr, Scena Prapremier InVitro, Galeria Biała, Lubelski Teatr Tańca), Teatru im. S. Jaracza w Olsztynie przy Festiwalu Teatralnym „Demoludy” 2010, Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki, Stowarzyszenia Sztuka Nowa, Teatru Cinema przy projekcie „Festiwal Muzyki Teatralnej” w Jeleniej Górze, Teatru na Woli, Teatru Praga, Teatru Nowego w Poznaniu, Stowarzyszenia Teatralnego Remus, Trupy Czango, Galerii Fibak, Centralnego Basenu Artystycznego, warszawskich niezależnych teatrów ze stowarzyszenia ENTER, a także dla projektantki mody Joanny Klimas, malarza Pawła Kowalewskiego, niezależnego artysty Darka Błaszczyka (Cókierek) oraz dla zespołów muzycznych: KAMP!, Kobranocka, Bisquit. Kostrzewa PR była odpowiedzialna za media relations Targów Młodej Sztuki MOST. Na przełomie 2011/2012 agencja współpracowała z Muzeum Pałacem w Wilanowie w zakresie kompleksowej obsługi medialnej wystawy ,,Lubomirscy w Wilanowie. Polityka i prywatność”. Kostrzewa PR promowała także koncert kultowego zespołu Tindersticks w Palladium w maju 2012 r.

 

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu