Jak przekonać do siebie klienta, czyli marketingowe wykorzystanie idei wzajemności

Niemal każdy, kto zajmuje się zawodowo sprzedażą i marketingiem, wie jak ważne jest dziś okazanie klientowi wdzięczności za zakupienie naszego produktu. Ten punkt widzenia pokrywa się ze społeczną zasadą wzajemności, która mówi, że powinniśmy odwzajemnić przysługę oraz korzyść, otrzymywaną od innych osób.

Pomysłów na odwzajemnienie nabycia produktu czy usługi w relacjach biznesowych nie brakuje. W zasadzie dla kluczowych klientów przyjmuje się górną wysokość budżetu, a następnie ktoś kto w firmie ma zwykle najwięcej czasu, szuka najbardziej oryginalnego prezentu. Internet daje dziś niesamowite możliwości wyszukania niestandardowych gadżetów. Zajmuje to jednak sporo czasu i wiąże się z ryzykiem, że nowy gadżet nie wypali. A korzystnie z tego co było rok temu napawa nudą. Duże organizacje zatrudniają dziś ekspertów, którzy rekomendują przekazywanie prezentów, które będą najczęściej wykorzystywane w sytuacjach emocjonalnych. Piłeczki antystresowe są tego najlepszym przykładem. W sytuacjach stresogennych łapiemy piłeczkę z logo Google, czy innej firmy i ściskamy ją aż do momentu uspokojenia. Logo jest bardzo blisko emocji, tylko czy ściskanie logo w tej sytuacji to faktycznie najlepsza opcja?

Zapytaliśmy o to kilku producentów gadżetów biznesowych. Najtrafniej odpowiedział nam Piotr Karpierz, dyrektor firmy Karpex Laser 3D – www.krapex-laser3d.pl

„Nasi klienci cenią sobie przede wszystkim prestiż, jaki dają im nasze produkty. Statuetki kryształowe i trofea szklane z wygrawerowanym logo w trójwymiarze, zapewniają najwyższy poziom elegancji przy okazywaniu wdzięczności za zakup produktów i usług. Tego typu kryształy zdobią gabinety oraz sale wielu polskich firm. Ich wydźwięk jest bardzo efektywny, często przypominają nagrody jakie uzyskuje się w prestiżowych konkursach branżowych. Kto zatem nie chciałby uzyskać nagrody od firmy, w której kupuje, w formie eleganckiego kryształu z wygrawerowanym logo sprzedawcy i spersonalizowaną dedykacją np. dla najlepszego klienta Marka od Urszuli.” – odpowiada Pan Piotr.

Personalizacja nagród także została doceniona przez większość firm, rozumiejących zasadę wzajemności. Indywidualne dowartościowanie klienta w zamian za jego lojalność sprzyja budowaniu relacji partnerskich, tak ważnych w dzisiejszym biznesie. Warto zatem postawić na coroczne docenienie tego,  że kolejny rok klient jest z nami i przekazać mu coś, co utwierdzi go w przekonaniu, że jest w dobrych rękach.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu