Facebook AdExchange na platformie Quantum Codemedia

Na platformie buyingowej Quantum domu mediowego Codemedia udostępniony został Facebook AdExchange (FBX). Przeprowadzone zostały już pierwsze kampanie z wykorzystaniem systemu, z których wynika, że efektywność działań jest z punktu widzenia reklamodawcy kilkukrotnie wyższa w porównaniu z „tradycyjnym” modelem zakupu powierzchni w Facebooku. FBX  to 18. dostawca powierzchni dla platformy Quantum, a jej łączny potencjał emisyjny osiągnął już 14 mld odsłon miesięcznie.

Quantum jest platformą buingową i optymalizacyjną Codemedia, która pozwala na zakup reklam w tzw. czasie rzeczywistym (RTB) na globalnym rynku AdExchange. Wykorzystywana jest już od 1,5 roku – pierwsze kampanie w modelu RTB Codemedia prowadziło na początku 2011 roku i wówczas obejmowały przede wszystkim sieć Adx.

W chwili obecnej do platformy Quantum przyłączonych jest 18 dostawców powierzchni, między innymi: Adx, FBX, Rubicon, AppNexus, Improve Digital, OpenX, Pubmatic, Criteo, AdBrite, Admeld, Adjug. Daje to łączny potencjał emisyjny na poziomie 14 mld odsłon w skali miesiąca na rynku polskim.

„Kluczowa w rynku RTB jest jednak nie tylko możliwość zakupu odsłon w czasie rzeczywistym, ale przede wszystkim dynamiczne modelowanie i optymalizowanie działań. Pierwsze kampanie z wykorzystaniem FBX już pokazują, że poprzez zakup RTB efektywność kampanii na Facebooku jest kilkukrotnie wyższa w stosunku do tradycyjnego zakupu” – mówi Marta Suchenek, Head of Direct Codemedia SA.

Obecnie Codemedia prowadzi jednocześnie kilkadziesiąt kampanii reklamowych w modelu RTB, większość z nich korzysta już także z FBX. W gronie pierwszych klientów korzystających z tego narzędzia znalazły się m.in. Tesco, KFC, EFL, Bacardi Martini, Eden Springs, Praktiker.

Codemedia SA to dom mediowy, którego oferta wykracza daleko poza klasyczne usługi planowania i zakupu mediów. Spółka dostarcza usługi zarówno z obszaru szeroko pojętej strategii komunikacji jak i performance marketingu czy  direct response , w tym m.in. organizowania działań sprzedażowych (partnerstwa, programy afiliacyjne), akwizycji klientów (lead generation, budowa baz danych), programy promocji sprzedaży, czy email marketing.

Wśród głównych klientów Codemedia znajdują się m.in. TCHIBO Direct, TESCO, Gumtree, Maspex Wadowice (marki: Tymbark, Lubella, Kubuś, Tiger), czy AmRest (Pizza Hut, KFC).

Codemedia istnieje od czerwca 2008 roku. Od lutego 2011 r. spółka jest notowana na New Connect. W październiku 2011 r. Codemedia połączyła się z domem mediowym Mediasense. Dom mediowy Codemedia został wyróżniony w tegorocznym raporcie specjalnym „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe 2012” magazynu „Media & Marketing Polska”. O przyznaniu tytułów i wyróżnień decydowały trzy podstawowe kryteria:  badanie Millward Brown SMG/KRC (pomiar zadowolenia klientów domu  mediowego), dane finansowe i skuteczność biznesowa. W ostatnim konkursie Marketing in Interactive Excellence (MIXX) Awards 2011, rozstrzygniętym w listopadzie 2011 r., Codemedia zdobyła dwie nagrody, które przyznawane są najbardziej kreatywnym i efektywnym kampaniom internetowym. Kampania „KFC SoGood”, zrealizowana przez Codemedia dla AmRest, zwyciężyła w kategorii „Najlepsze zastosowanie nowych mediów”. Kampania oparta była o interaktywną grę augmented reality w restauracjach KFC, realizowana była wspólnie z agencją interaktywną Lemon Sky (dawniej Adv.pl). Z kolei kampania „Włącz myślenie”, realizowana wspólnie z Fabryką Komunikacji Społecznej dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, wygrała w kategorii „Kampanie społeczne i non-profit”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu