Przedsiębiorczość wśród Polek

Z badań przeprowadzonych przez GfK na życzenie Amway, aż 64% Polek ma pozytywny stosunek do samozatrudnienia. Co trzecia kobieta posiadająca dzieci potrafi wyobrazić sobie rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy.Amway Polska, wraz z Centrum Przedsiębiorczości Uniwersytetu Ludwika Maksymiliana w Monachium oraz międzynarodowym instytutem badawczym GfK , przygotowali specjalną edycję raportu na temat przedsiębiorczości w Europie, która skupia się na przedsiębiorczości kobiet. Jego rezultaty posłużą jako punkt wyjściowy do dyskusji w trakcie Kongresu Kobiet.

– Chcemy pokazać niekwestionowane zalety prowadzenia własnej firmy, takie jak możliwość samodzielnego regulowania czasu pracy, niezależność, czy też poświecenie więcej czasu bliskim. Jednak przede wszystkim, sądzę że powinnyśmy skupić się na możliwych rozwiązaniach problemów, które stoją na drodze kobiet do prowadzenia własnych firm. – powiedziała Anna Pietrzak, Dyrektor Naczelny Amway Polska.

Z raportu wynika, że ważnym bodźcem prowadzenia własnej działalności gospodarczej są: samorealizacja i możliwość realizacji własnych pomysłów. Aż jedna trzecia polskich kobiet (36%) zgadza się, że są to pozytywne aspekty prowadzenia własnej firmy. Relatywnie wysoki wskaźnik pozytywnego nastawienia do idei otwarcia własnej firmy wśród Polek (64%) jest jednak wciąż jednym z niższych w Europie. Ponadto potencjał przedsiębiorczości istniejący wśród Polaków nie jest w ciąż dostatecznie aktywny, gdyż zaledwie 6% pracuje na własny rachunek. Tym niemniej aż 35% Polek jest w stanie w praktyce wyobrazić sobie otwarcie własnej firmy rozważyć taką możliwość.

Z drugiej strony można powiedzieć, że tylko 35% Polek bierze to pod uwagę. Dlaczego, pomimo wielu zalet tego rozwiązania, nie decydują się na to?

Jak wynika z raportu barierą nie jest niechęć wobec podejmowania wyzwań związanych z prowadzeniem własnej działalności. Przeszkodą nie jest również posiadanie dzieci. W tej grupie docelowej potencjał przedsiębiorczości jest na wysokim poziomie: 40% kobiet posiadających dzieci twierdzi, że powodem dla prowadzenia własnej firmy jest możliwość „lepszego zrównoważenia życia rodzinnego, zawodowego i czasu wolnego” oraz 34% kobiet z dziećmi może sobie wyobrazić rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy.

Przeszkodą najczęściej wskazywaną przez Polki jest niepewność odnośnie posiadania odpowiedniej wiedzy i brak informacji o dostępności szkoleń biznesowych dla osób chcących stworzyć własną firmę. Wyniki pokazują również, że prawie co druga kobieta (47%) w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowana do prowadzenia własnej firmy! Są to bariery strukturalne, które mogą zostać rozwiązane przez rządzących.

O firmie Amway

1 Amway, Anna PietrzakAmway (amway.com) w 2011 roku osiągnął sprzedaż przekraczającą poziom 10,9 miliarda dolarów amerykańskich. Amway to jedna z największych na świecie firm z sektora sprzedaży bezpośredniej, ramach której działa firma Amway Polska. Siedziba główna założonej w 1959 roku firmy mieści się w Stanach Zjednoczonych. Amway oferuje produkty konsumenckie i możliwości biznesowe w ponad 100 państwach i terytoriach na całym świecie poprzez współpracujących z firmą przedsiębiorców – na świecie jest to ponad 3 miliony sprzedawców bezpośrednich, zaangażowanych w budowanie własnego biznesu AMWAY. Najlepiej sprzedające się marki Amway to NUTRILITE (preparaty witaminowe i mineralne oraz suplementy diety), ARTISTRY (produkty pielęgnacyjne oraz kosmetyki do makijażu) oraz eSpring (system oczyszczania wody). Amway zatrudnia ponad 20 000 pracowników na całym świecie i w całości należy do rodzin Van Andel i DeVos; na jego czele stoją prezes Steve Van Andel i prezydent Doug DeVos, a zarządzany jest przez zarząd dyrektorów, w którego składzie znajdują się członkowie obu rodzin oraz dwaj dyrektorzy zewnętrzni.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu