Western Union inicjuje Nowy Projekt Edukacyjny w ramach Ligi Europy UEFA, dzięki któremu sfinansuje milion dni szkolnych

Firma Western Union (NYSE:WU), światowy lider w dziedzinie usług przekazów pieniężnych, a także nowy Globalny Partner Ligi Europy UEFA, ogłosiła w dniu dzisiejszym, że każde celne podanie w obecnym sezonie rozgrywek premiować będzie sfinansowaniem jednego dnia edukacji młodych ludzi na świecie.

Inicjatywa, która nosi nazwę PASS, a której ambasadorem jest była gwiazda światowego futbolu Patric Vieira, zainaugurowana zostanie podczas rozgrywek grupowych Ligi Europy UEFA, które rozpoczynają się w Europie w sezonie 2012/2013 dnia 20 września. Program Western Union zakłada zapewnienie jednego miliona dni w szkole na przestrzeni kolejnych trzech sezonów rozgrywek i wzbogaca dokonania firmy na rzecz szerzenia edukacji na całym świecie.

“Przekazywanie pieniędzy dla lepszego jutra – jest kwintesencją naszego działania, a edukacja to jeden z głównych celów, na który nasi klienci przekazują pieniądze” – powiedział Hikmet Ersek – Prezes Western Union, CEO. „Według badań UNESCO 71 milionów zdolnych, ciężko pracujących uczniów na świecie nie zdobywa średniego lub zawodowego wykształcenia. To wielka strata dla gospodarki, a także marnowanie ludzkiego potencjału, jako że każdy dodatkowy rok szkolny zwiększa możliwości jednostki do uzyskania korzyści ekonomicznych. Dzięki PASS chcemy wykorzystać popularność piłki nożnej do zbudowania świadomości dotyczącej problemu, a także udzielić bezpośredniego wsparcia, które zmieni życie młodych ludzi i ich społeczności”.

W ramach inicjatywy zapewnione zostaną szkolenia dla nauczycieli i stypendia naukowe dla uczniów w oparciu o współpracę z  organizacjami non-profit oraz pozarządowymi (NGO). Początkowo działania realizowane będą w jedenastu krajach: Brazylii, Chinach, Kolumbii, Jamajce, Meksyku, Maroko, Nigerii, Senegalu, Rumunii, Rosji i Turcji.

“Tam skąd pochodzę możliwości uzyskania wysokiej jakości kształcenia są niewielkie” – wyjaśnił Vieira, francuski piłkarz, były gracz AS Cannes, AC Milan, Arsenal FC, Juventus, FC Internazionale Milano, Manchester City FC, który urodził się w Senegalu, w wieku ośmiu lat przeniósł się do Francji i jest obecnie menedżerem ds. rozwoju piłki nożnej w Manchester City.

„Piłka nożna była moją przepustką do sukcesu, ale dla zdecydowanej większości młodych ludzi edukacja jest kluczem, który pozwala im zostać, kim chcą w przyszłości. Dlatego udzielam wsparcia tej kampanii. Skorzystają na niej uczniowie, nauczyciele i szkoły na całym świecie, szczególnie w krajach, które tego najbardziej potrzebują, jak np. Senegal, w którym się urodziłem” – powiedział Vieira.

Dzięki globalnemu zasięgowi oglądalności Ligi Europy UEFA, kibice z Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, a także Europy, dostaną szansę, aby zwiększyć fundusze zbierane podczas sezonu, biorąc udział w programach inicjowanych w internecie i mediach społecznościowych.

David Taylor przedstawiciel UEFA Events S.A. w UEFA, powiedział: „Europejski futbol jest nie tylko pokazywany w telewizjach ponad 200 krajów na świecie, ale jest również polem realizacji aspiracji zawodników piłkarskich z całego świata, a także graczy ze 113 krajów, którzy wzięli  udział w rozgrywkach Ligi Europy UEFA w poprzednim sezonie. Dzięki inicjatywie PASS Western Union, niektórzy z tych piłkarzy będą mogli oferować swoim rodzinnym społecznościom, coś więcej poza prostymi emocjami i rozrywką, które towarzyszą grze na boisku.”

Inicjatywa PASS nada dodatkowe znaczenie każdemu udanemu podaniu, które padnie w każdym rozegranym meczu, poczynając od fazy grupowej do finału 2012/2013 Ligi Europy. Celne podanie sfinansuje pełny dzień edukacji szkolnej jednej osoby. Fundusze zostaną rozdzielone i rozdystrybuowane na bazie wyliczenia kosztów kształcenia odpowiednich dla każdego rynku. Inicjatywa PASS trwać będzie przez trzy kolejne lata objęte sponsoringiem Ligi Europy UEFA przez Western Union, tj. do 2015 roku.

Wprowadzając inicjatywę PASS, Western Union przeprowadzi kompleksowy program marketingowo-komunikacyjny mający za zadanie wzmocnienie zaangażowania klientów i kibiców Ligi Europy UEFA z całego świata.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu