arvato contact center oferuje innowacyjne usługi dla branży lotniczej

arvato Polska, lider w dziedzinie kompleksowych rozwiązań outsourcingowych, jako pierwszy w Polsce dostawca usług call center oferuje specjalistyczne rozwiązania  dla branży lotniczej.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu w obsłudze zagranicznych linii lotniczych  i realizowanych projektach wielojęzycznych, arvato stworzyła pakiet usług dedykowanych do obsługi ruchu lotniczego przy wykorzystaniu narzędzi call center.

Zakres świadczonych usług może obejmować – w zależności od potrzeb zleceniodawcy –  połączenia przychodzące (sprzedaż i zmiany rezerwacji, informacja handlowa, wsparcie techniczne, reklamacje i transakcje finansowe), połączenia wychodzące, obsługę korespondencji mailowej, chat online czy działania w  mediach społecznościowych.

Ofertę uzupełnia bogaty wachlarz usług specjalistycznych (korespondencja formalno-prawna, rezerwacje grupowe i czartery, korespondencja masowa email i sms). Wszystkie procesy  mogą być  realizowane w 8 językach europejskich z jednej lokalizacji. Firma posiada disaster recovery center (tzw. „zapasowe” centrum obsługi) umożliwiające szybkie wznowienie realizowanych procesów w razie nieprzewidzianych przerw w procesie świadczenia usług.

Branża lotnicza charakteryzuje się dużą sezonowością i jest bardzo podatna na znaczące i nieprzewidziane zmiany wolumenów. Potrzebne są zaawansowane technologie umożliwiające rezerwacje, transakcje online, planowanie procesów czy specjalistyczne raportowanie. Stąd wynikają trudności  uniemożliwiające  realizację takiej usługi jako standardowej usługi oferowanej w każdym call center.

Obecnie contact center arvato Polska obsługuje  dla przewoźników lotniczych średnio około 150 tysięcy wszelkiego typu transakcji miesięcznie, co przekłada się na ponad 1 milion efektywnych minut poświęconych pasażerom. Stopień złożoności obsługiwanych procesów, ich zakres oraz skala świadczonych usług osiągnęły poziom, który przekłada się na efekty, jakimi są niezaprzeczalnie specjalizacja i unikatowość.

„Na  polskim rynku działa obecnie ok 20 firm posiadających koncesję przewoźnika lotniczego. Istnieje też wiele przedstawicielstw zagranicznych linii lotniczych, których możemy wspomagać w obsłudze informacyjnej czy sprzedażowej (transakcyjnej) – powiedziała Joanna Rada, Dyrektor Obszaru Contact Center w arvato. – Jesteśmy jedyną na polskim rynku firmą, która ma kompetencje do tak kompleksowego wsparcia firm z tej branży w relacjach z ich konsumentami – pasażerami.”

Początkowo arvato Polska czerpało wiedzę od innych, zagranicznych podmiotów grupy kapitałowej arvato, m.in. z Niemiec i Francji. Z czasem wypracowało swój własny, unikalny know-how doprowadzając do realizacji usługi na najwyższym, europejskim poziomie, w zgodzie ze światowymi standardami (m.in. COPC).

Obecnie arvato Polska współpracuje z pięcioma podmiotami z tej branży, jest w trakcie wdrażania kolejnych projektów i bierze udział w kilku postępowaniach przetargowych.

arvato to pierwszy wybór w zakresie profesjonalnych usług contact center.

Obszar contact center arvato jest największym usługodawcą call center w Polsce. Obsługuje procesy z obszaru działań marketingowych, pozyskania, obsługi i utrzymania klienta, a także monitoringu i windykacji należności, wykorzystując nowoczesne technologie i narzędzia komunikacji. Posiada 1100 stanowisk w 5 lokalizacjach. Świadczy usługi w 13 językach.

arvato Polska wchodzi w skład grupy arvato AG, która jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann AG. Jest pionierem outsourcingu BPO i nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Świadczy wszechstronne usługi w zakresie zaawansowanych rozwiązań IT, korespondencji masowej, wysyłki i dystrybucji produktów, telefonicznej obsługi klientów, prowadzenia programów lojalnościowych, specjalistycznych usług finansowych (głównie faktoring, monitoring i windykacja, BPO finansowe), archiwizacji, e-commerce oraz healthcare.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu