Concordia podjęła współpracę z Oracle

Concordia Ubezpieczenia wdrożyła system analizujący dane biznesowe oparty na wybranych modułach pakietu Oracle Business Intelligence (OBI).

Prace wdrożeniowe trwały cztery miesiące i zostały przeprowadzone przez informatyków i analityków Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego Concordia Ubezpieczenia. Z systemu mogą obecnie korzystać pracownicy sieci sprzedaży Ubezpieczyciela.

System został wyposażony w trzy istotne moduły OBI: Answers do tworzenia raportów, Delivers – odpowiedzialny za harmonogramy oraz wysyłkę raportów do odbiorców oraz Interactive Dashboard, prezentujący dane w sieci sprzedaży. Dane pobierane są z najważniejszych systemów transakcyjnych spółek Concordia Ubezpieczenia oraz z innych źródeł zewnętrznych.

Głównym zadaniem systemu jest wsparcie zarządzania sprzedażą poprzez dostarczanie informacji o sprzedaży i realizacji planu. Wspomaga on również rozwój sieci sprzedaży. Informuje o wynikach osiąganych przez poszczególnych Pośredników.

Jednym z najważniejszych zalet wdrożonego systemu jest aktualizowanie danych w cyklu dziennym. Oparcie aplikacji na modułach OBI dało także możliwość uatrakcyjnienia grafiki wykorzystywanej w prezentacji analiz, a co chyba najistotniejsze, znaczne skróciło czas potrzebny do tworzenia i dystrybucji raportów.

– Wdrożony przez nas system różni się od poprzednio stosowanych narzędzi dostarczaniem informacji niemal w czasie rzeczywistym – mówi Piotr Grabowski, Dyrektor Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego Concordia Ubezpieczenia. – W rezultacie mamy możliwość płynniejszej analizy realizowanych celów sprzedażowych, a także zmniejszenie ryzyka związanego ze szkodowością oraz mamy szansę na precyzyjniejszy dobór oferty dla naszych Klientów – dodaje Piotr Grabowski.

Na współpracę z Oracle Concordia zdecydowała się m.in. ze względu na doskonałe referencje wdrożeniowe. Ważna była także stabilność rozwoju systemu zapewniana przez uznanego na rynku partnera oraz możliwość uzyskania kompetentnego lokalnego wsparcia serwisowego.

– Wybierając platformę do swojego systemu analitycznego, firma Concordia Ubezpieczenia brała pod uwagę wszystkie najważniejsze produkty obecne dziś na rynku – podkreśla Tomasz Chałowski, BI Sales Leader w Oracle Polska. -Tym bardziej jesteśmy zadowoleni, że ostatecznie wybór dotyczył rozwiązania Oracle Business Intelligence, zdobywającego w ostatnich latach ogromną popularność w naszym kraju. Pakiet ten zapewnia wyjątkową szybkość wdrożenia oraz łatwość obsługi, dostarczając użytkownikom biznesowym portal analityczny, który jest intuicyjny i powszechnie dostępny nawet dla osób nie posiadających specjalistycznej wiedzy informatycznej – dodaje Tomasz Chałowski

 

Concordia Ubezpieczenia obecna jest na polskim rynku od 1997 roku. W tym czasie zdobyliśmy zaufanie wielu Klientów i Partnerów, rozwinęliśmy sieć sprzedaży, nawiązaliśmy współpracę z ponad 450 Bankami. Obecnie posiadamy 12 Oddziałów, prawie 40 Przedstawicielstw i Agencji Generalnych oraz współpracujemy z 2000 Pośrednikami w całej Polsce.

Na rynku wyróżnia nas solidna likwidacja szkód i produkty ubezpieczeniowe dostosowane do potrzeb naszych Klientów. Coraz częściej sięgamy po nowe rozwiązania technologiczne, takie jak System Obsługi Sprzedaży Rubinet, który pozwala naszym Pośrednikom na szybką i sprawną obsługę Klientów. Konkurujemy jakością tworząc przyjazne i unikalne na tle rynku oferty dla Klientów indywidualnych, Przedsiębiorców i Rolników – mieszkańców miast, średnich i małych miejscowości.

Potwierdzeniem zaufania Klientów, wysokiej jakości produktów i usług jest przyznanie Concordia Ubezpieczenia licznych nagród i certyfikatów, m.in. za pakiet ubezpieczeń dla rolnictwa – „Concordia Agro” certyfikatu jakości „Najlepsze w Polsce” w Konsumenckim Konkursie Jakości. Potencjał w zakresie jakości likwidacji szkód dostrzegła w 2010 roku Gazeta Bankowa i przyznała Concordia IV miejsce w rankingu Firm Ubezpieczeniowych, a rok 2011 przyniósł nagrodę w konkursie Najwyższa Jakość QI dla ubezpieczenia „Życie Plus” premiującego profilaktykę zdrowotną.

 

1 Concordia Ubezpieczenia, Oracle, Oracle Business Intelligence, Piotr GrabowskiConcordia Ubezpieczenia tworzą Concordia Polska TUW specjalizujące się w ubezpieczeniach majątkowych oraz WTUŻiR Concordia Capital S.A., które w swojej ofercie posiada ubezpieczenia na życie.

O solidności w biznesie świadczą dane dotyczące reklamacji i likwidacji szkód. W 2010 roku z 30 236 zlikwidowanych szkód w obu spółkach, jedynie 17 Klientów złożyło skargę do Rzecznika Ubezpieczonych: 14 skarg dotyczyło szkód majątkowych, co stanowiło 0,13% ogólnej liczby skarg zgłoszonych do Rzecznika Ubezpieczonych, a 3 dotyczyły ubezpieczeń na życie (0,18%).

Na progu 2011 roku Concordia zmieniła logotyp, który stał się jeszcze lepszą ilustracją cech, które nas charakteryzują: solidności, stabilności i nowoczesności. Zmieniliśmy nazwę marketingową, aby była krótsza i łatwiejsza do zapamiętania. Nie zmieniliśmy hasła oddającego ducha naszej działalności, które teraz brzmi jeszcze pełniej: Concordia Ubezpieczenia. Solidne Ubezpieczenia.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu