Steven Allison, Senior Technical Evengelist odpowiedzialny w Adobe za technologie wideo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Tomasz Kreczmar, redaktor naczelny kanału Hyper+ dołączyli do grona prelegentów Filmteractive Festivalu.
Steven Allison opowie m.in. o tym jak tegoroczne Igrzyska Olimpijskie w Londynie zagościły na ekranach tabletów i komórek dzięki stacji telewizyjnej NBC oraz aplikacji przygotowanej przez Adobe, z kolei Tomasz Kreczmar w prelekcji skupi się na grach, które swoimi budżetami i rozmachem dystansują niektóre hollywodzkie produkcje filmowe.
Ze swoimi prezentacjami na Filmteractive Festivalu wystąpią również m.in. Sławomir Idziak, znany operator filmowy, reżyser i scenarzysta, David Kang, wiceprezes koncernu Estee Lauder Companies odpowiedzialny za obszar digital, Christopher Sandberg, dwukrotny zwycięzca International Emmy Awards, Anrick Bregman, dyrektor interaktywny Unit9, laureat The Webby Awards, który zaprezentuje interaktywny film stworzony dla marki Stella Artois, Yomi Ayeni, producent transmedialny, który pokaże transmedialny projekt The Clockwork Watch oraz Helena Granqvist, twórca filmowy, założycielka i producentka Good World AB, która pokaże crossmedialny projekt Granny’s Dancing On the Table, który jako jeden z niewielu w Europie uzyskał finansowanie dzięki Kickstarter.com.
W ramach prelekcji Sławomir Idziak poprowadzi pokaz będący podsumowaniem tegorocznych plenerów filmowych FILM SPRING OPEN. David Kang w prezentacji „Telephone, Telegraph, Tell-A-Woman” przyjrzy się temu, jak luksusowe marki adaptują się do czasów komunikacji cyfrowej. Christopher Sandberg opowie o tym jak można angażować społeczności w budowę scenariusza dramatycznego.
Marek Staniszewski, dyrektor marketingu Canal Plus weźmie udział w debacie dotyczącej przyszłości telewizji, której uczestnikami będą również m.in. Jowita Michalska, dyrektor marketingu Polkomtela oraz Maciej Sojka, Head of YouTube Video Partnership for Central and Eastern Europe, wcześniej General Manager, CEO ITI Neovision i TVN24. Moderatorem debaty będzie Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska.
Poza wcześniej zapowiadaną marką Pepsi, sponsorami festiwalu zostały również: Adobe i Canal Plus.
Ideą Filmteractive Festivalu jest łączenie środowisk: filmowego, mediowego i reklamowego. Jego uczestnikami są twórcy, artyści, managerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas festiwalu (20-21 września 2012 r.) będą m.in.: interaktywne wideo, branded content, formaty crossmediowe, cyfrowe opowiadanie historii i rozrywka, przyszłość telewizji, videoblogging, sposoby na angażowanie konsumentów w przekaz marketingowy, tworzenie treści na potrzeby nowych mediów, crowdsourcing jako metoda na zdobywanie środków na realizację filmów, czy też sposoby adaptowania się do czasów komunikacji cyfrowej przez marki – zarówno luksusowe, jak i masowe.
– Wśród prelegentów i uczestników dyskusji tegorocznej edycji Filmteractive Festivalu są osoby, które „zjadły zęby” na pracy w branży telewizyjnej, mediowej i filmowej, a jednocześnie znakomicie znają się na nowoczesnych technologiach wykorzystywanych zarówno w codziennym życiu jak i przy tworzeniu materiałów wideo. Znajdują się wśród nich zarówno marketerzy jak i filmowcy oraz przedstawiciele branży reklamowej co jest zgodne z założoną przez nas przy tworzeniu festiwalu ideą by te środowiska się przenikały i wzajemnie inspirowały – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca i współtwórca Filmteractive Festivalu, CEO / managing partner agencji Digital One.
W pierwszej edycji festiwalu we wrześniu 2011 r. wzięło udział ponad 200 gości, kolejne kilkadziesiąt osób oglądało relacje na żywo. Wśród prelegentów znaleźli się wtedy m.in. Sławomir Idziak, Blake Whitman (Vimeo), Dawid Marcinkowski (www.sufferrosa.com), Andrew Piller (Fremantle Media UK) czy Marta Gomes (Beactive).
Organizatorem Filmteractive Festivalu i Konkursu jest łódzka Fundacja Media Klaster (www.mediaklaster.pl), współorganizatorami – agencja Digital One oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera.
Patronem strategicznym została TVP.pl
Sponsorami tegorocznego Festivalu są: Adobe, Canal Plus i Pepsi.
Partnerami Festivalu są w 2012 roku: MillionYou.com, Sfera, Centrum Innowacji-Akcelerator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz GrupaTwórcza.pl
Partnerami instytucjonalnymi zostali: British Council, IAB Polska, KIPA, Łódź Film Commission, Audiowizualni.pl, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W gronie patronów medialnych znaleźli się: Gazeta.pl, Bloomberg Business Week Polska, , Hyper+, Onet.pl, Ipla.pl, V2 Media, Wprost.
Patronami branżowymi są: FilmPro, Interaktywnie.com, Media2.pl, Media&Marketing Polska, Mediarun.pl, Purpose, TelePro.