ReachLocal wprowadza do Polski narzędzie do promocji małych i średnich firm w sieci

Według Głównego Urzędu Statystycznego, jedynie 60 procent małych i ponad 81 procent średnich przedsiębiorstw w Polsce posiada własną witrynę internetową. Jeszcze mniej firm z sektora MSP decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.

Rozwiązaniem mającym pomóc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet jest nowa platforma, stworzona przez wchodzącą do Polski globalną agencję marketingu online – ReachLocal. Umożliwia ona małym i średnim firmom korzystanie z narzędzi dostępnych do tej pory tylko dla dużych firm z pokaźnym budżetem reklamowym.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego zawartych w raporcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorstw*, zaledwie 60 proc. małych oraz ponad 81 proc. średnich firm w Polsce zainwestowało w swoją stronę www. Natomiast według badań przeprowadzonych przez IAB Europe we współpracy z TNS i Google, nawet do 50 proc. polskich konsumentów przed dokonaniem zakupu produktu w sklepie offline poszukuje informacji na jego temat w sieci.

Rozwiązaniem, które może zmienić podejście małych i średnich firm w Polsce do poszukiwania klientów w Internecie jest platforma ReachSearch, koncentrująca się na reklamach w wyszukiwarkach (m.in. Google, Yahoo!, Bing). Unikalną zaletą usługi ReachSearch jest technologia, która na bieżąco monitoruje kampanię, a następnie optymalizuje koszty reklamowe ponoszone przez firmę. Z opatentowanego rozwiązania platformy ReachSearch korzysta już 20 tysięcy przedsiębiorców z sektora MSP na całym świecie.

– Zaczynamy tam, gdzie kończą pozostałe agencje marketingu internetowego. Kampanie AdWords kończą się po kliknięciu w reklamę przez użytkownika, my natomiast idziemy o krok dalej – monitorujemy akcje użytkownika po wejściu na stronę naszego klienta. Dajemy odpowiedź na pytanie czy dany użytkownik został potencjalnym klientem i które słowa kluczowe przyprowadziły go na stronę firmy. Dzięki temu wiemy, które słowa kluczowe kampanii przynoszą konkretny, mierzalny efekt – mówi Michael Kline, prezes ds. strategii i dyrektor sprzedaży regionalnej ReachLocal.

Celem kampanii prowadzonych na platformie ReachSearch jest osiągnięcie jak najwyższej konwersji, czyli faktycznej interakcji potencjalnych klientów z firmą (a nie tylko samą witryną), poprzez m.in. wykonanie telefonu, wypełnienie przez nich formularza kontaktowego lub dokonanie zakupu. Platforma nie analizuje samych kliknięć i wejść na stronę, jako że dane te nie wskazują, jak reklama przekłada się na sprzedaż i ile faktycznych klientów dzięki niej uzyskał dany przedsiębiorca. Tym samym ReachSearch w rzeczywistym czasie przekierowuje budżet kampanii w te miejsca, w których ma ona szansę odnieść największy sukces.

– W przeciwieństwie do innych narzędzi marketingu online przeznaczonych dla sektora MSP, bezpośrednim efektem działania platformy ReachSearch jest interakcja klientów z firmą, a nie same kliknięcia w reklamę. Na podstawie osiąganych wyników, przedsiębiorca sam może ocenić, jakie korzyści z takiego działania płyną dla jego firmy i jaki wpływ ma to na jego przychody. Mamy nadzieję, że nasze rozwiązanie wydatnie zmieni podejście małych i średnich firm z sektora MSP do marketingu online – mówi Jarosław Mutwil, country manager ReachLocal Poland Franchise.

Unikalnym aspektem platformy ReachSearch jest także możliwość monitorowania rozmów telefonicznych prowadzonych pomiędzy potencjalnym klientem a firmą podczas trwania kampanii. Poprzez zastosowanie technologii proxy, platforma pozwala na monitorowanie rozmów telefonicznych, formularzy czy wysłanych e-maili bez konieczności ingerencji w witryny internetowe klientów. Efektem każdego telefonu jest nie tylko sam raport o połączeniach, ale i zapis odbytej rozmowy. Pozwala to na odsłuchanie rozmów przeprowadzonych z klientami oraz dokonanie ich oceny. Do dyspozycji klientów ReachLocal jest także czytelny interfejs dostępny 24 godzinę na dobę. Dzięki raportom przedsiębiorca uzyskuje konkretne informacje wskazujące ile połączeń, e-maili oraz formularzy kontaktowych wygenerowała kampania reklamowa.

Dodatkowym atutem kampanii ReachSearch, poza zapleczem technologicznym, jest fakt, że do każdego przedsiębiorcy przyporządkowany jest indywidualny konsultant, który na bieżąco monitoruje efekty działań i pomaga w optymalnym wykorzystaniu środków przeznaczonych na reklamę w sieci. W odróżnieniu od innych rozwiązań, przedsiębiorcy otrzymują więc wsparcie eksperta, który nie tylko na poziomie projektowania, ale także podczas realizacji kampanii zaangażowany jest w działania dla swojego klienta.

Najbliższe plany rozwojowe ReachLocal Poland obejmują zatrudnienie łącznie ok. 70 pracowników marketingu online oraz utworzenie oddziałów m.in. w Warszawie. Pierwsze biuro, zatrudniające obecnie 30 pracowników, rozpoczęło swoją działalność w czerwcu br. w Katowicach.

* Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Warszawa 2011.

O ReachLocal, Inc.

ReachLocal to wiodąca globalna agencja marketingu internetowego, zatrudniająca ponad 1700 pracowników w 64 biurach na całym świecie. Misją ReachLocal Inc. jest pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) w zdobywaniu i utrzymywaniu klientów za pośrednictwem Internetu. ReachLocal proponuje kompleksowy pakiet rozwiązań związanych z marketingiem internetowym, w tym rozwiązania z zakresu marketingu w wyszukiwarkach (ReachSearch™), obecności w sieci (ReachCast™), reklamy bannerowej (ReachDisplay™), analizy marketingu internetowego (TotalTrack®) i obsługi chatów (TotalLiveChat™). ReachLocal dociera ze swoimi usługami do małych i średnich firm dzięki połączeniu opatentowanej platformy technologicznej i sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez konsultantów ds. marketingu internetowego oraz przez wybranych zewnętrznych sprzedawców i agencje. ReachLocal jest globalnym partnerem Google AdWords oraz partnerem m.in. Yahoo! i Facebook. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills w Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Firma ReachLocal za pośrednictwem partnera franczyzowego uruchomiła niedawno oddział w Czechach, Słowacji oraz w Polsce, a wkrótce uruchomi oddziały na Węgrzech i w Rosji. Agencja jest notowana na parkiecie NASDAQ: RLOC.

O ReachLocal Poland Franchise Sp. z o.o.

ReachLocal Poland Franchise jest polskim przedstawicielstwem dostawcy internetowych rozwiązań marketingowych zaprojektowanych specjalnie dla małych i średnich firm.

Polski oddział ReachLocal, założony w czerwcu 2012 roku w Katowicach, powstał na podstawie umowy franczyzowej. ReachLocal Poland Franchise oferuje rozwiązania biznesowe i usługi dostosowane do potrzeb i budżetów lokalnych przedsiębiorstw. Kładzie w swojej ofercie nacisk na optymalizację kosztów oraz rozbudowaną możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji w każdą kampanię.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu